بااقتصاد
1399/06/05
14:04
صعود بورس با شیب تندتری ادامه یافت/ شاخص کل کانال ۱.۷ میلیونی را پس گرفت

در جریان معاملات امروز نیز روند صعودی بورس هم‌چون روز گذشته، ادامه پیدا کرد و شاخص توانست پس از هفته‌ها اصلاح، کانال ۱.۷ میلیون واحدی را پس بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری بااقتصاد، سیگنال‌های مثبتی که به بازار رسید در کنار حمایت‌های صورت گرفته و اصلاح خوبی که شاخص در هفته‌های اخیر تجربه کرد، سرانجام در روز گذشته پایان یافت و بازار سرمایه مجددا وارد فاز صعودی شد.


در جریان معاملات امروز شاخص کل بورس با صعود بیش از ۶۸ هزار واحد توانست در کانال ۱ میلیون و ۷۱۸ هزار واحد آرام بگیرد و در این میان نمادهای فارس، فولاد، شستا و فملی بیشترین اثر مثبت را اعمال کردند.


در بازار فرابورس هم وضعیت رو به بهبود رفته است و شاخص کل این بازار با افزایش ۶۴۹ واحدی به ۱۸,۱۶۰ واحد رسیده است. در فرابورس، کگهر، میدکو، آریا و صبا شاخص‌سازان اصلی بودند.


آغاز پذیره‌نویسی دومین ETF دولتی


بعد از کش و قوس های فراوان سرانجام پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری قابل معامله پالایشی دوم در نماد «پالایش» شروع شد. پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق از امروز چهارشنبه ۵ شهریور به مدت دو هفته تا ۱۹ شهریورماه ادامه خواهد داشت. سقف میزان پذیره نویسی در دو صندوق دارایکم و پالایش ۵۰۰ واحد است و همانند دارایکم، هر واحد این صندوق با قیمت ۱۰ هزار تومان قابل پذیره نویسی است.


وضعیت مساعد در بازارهای جهانی


در آخرین روز کاری هفته جاری وضعیت بازارهای جهانی همچنان مساعد است. هر بشکه نفت خام برنت در محدوده ۴۶ دلار قرار دارد که بالاترین قیمت از فوریه ۲۰۲۰ تا کنون به حساب می آید. روند صعودی آرام فلزات پایه نیز ادامه دارد به گونه‌ای که مس در بورس لندن در محدوده ۶۵۵۰ دلار معامله می شود. آلومینیوم و روی نیز نوسان مثبت داشته‌اند.


هر اونس طلا که اکنون چند وقتی است در کانال ۱۹۰۰ دلار نوسان می کند، در این لحظات در محدوده ۱۹۱۸ دلار در حال دادوستد است.





انتهای خبر

0
0