رمزارز نیوز
1403/05/03
14:00
کاهش سلطه بیت‌کوین بر بازار؛ آیا زمان شکوفایی آلت‌کوین‌ها فرا رسیده است؟

در روزهای اخیر، با بهبود نسبی وضعیت بازار کریپتو، بسیاری از آلت‌کوین‌ها عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند. با این حال، برخی از این رمزارزها نتوانسته‌اند شتاب صعودی خود را حفظ کنند و…

در روزهای اخیر، با بهبود نسبی وضعیت بازار کریپتو، بسیاری از آلت‌کوین‌ها عملکرد خوبی از خود نشان داده‌اند. با این حال، برخی از این رمزارزها نتوانسته‌اند شتاب صعودی خود را حفظ کنند و ارزش بیشتر آن‌ها در ۲۴ ساعت گذشته کاهش یافته است. با این وجود، به نظر می‌رسد این کاهش نتوانسته معامله‌گران را دلسرد کند.


برای پیش‌بینی وضعیت آلت‌کوین‌ها، دو شاخص توتال ۲ (TOTAL۲) و دامیننس یا تسلط بیت‌کوین (BTC) می‌توانند کمک‌کننده باشند. شاخص توتال ۲ نمایانگر کل ارزش بازار ۱۲۵ ارز دیجیتال برتر، به استثنای بیت‌کوین است. شاخص تسلط بیت‌کوین نیز نشان‌دهنده سهم این ارز دیجیتال در بازار در مقایسه با آلت‌کوین‌ها است.


معمولا افزایش درصد تسلط بیت‌کوین و کاهش شاخص توتال ۲ به این معنی است که بیت‌کوین بهتر از میانگین آلت‌کوین‌ها عمل کرده و احتمالا رشد آن ادامه خواهد یافت.


برعکس، کاهش درصد تسلط بیت‌کوین و افزایش شاخص توتال ۲ می‌تواند نشان‌دهنده رشد آلت‌کوین‌ها باشد.

altcoin-bull-run-likely-as-bitcoin-dominance-drops

طبق تصویر بالا، درصد تسلط بیت‌کوین از ۵۵.۸۰ به ۵۵.۴۱ درصد کاهش یافته است. در همین حال، ارزش بازار آلت‌کوین‌ها با رشدی ۳.۸۶ درصدی به بالای ۱.۰۵ تریلیون دلار بازگشته است.


اگر شاخص توتال ۲ به رشد خود ادامه دهد، قیمت آلت‌کوین‌ها بهبود خواهد یافت. از سوی دیگر، اگر درصد تسلط بیت‌کوین همچنان کاهش یابد، قیمت این ارز دیجیتال ممکن است به زیر ۶۵ هزار دلار برسد.


علاوه بر این، خطوط میانگین متحرک نمایی (EMA) در نمودار نیز نشان‌دهنده احتمال افزایش قیمت آلت‌کوین‌ها هستند. در حال حاضر، میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (آبی) در آستانه بالاتر رفتن از میانگین متحرک نمایی ۵۰ روزه (زرد) قرار دارد، که سیگنالی صعودی محسوب می‌شود.


همچنین، وجوه سرمایه‌گذاری‌شده در بخش رمزارزها طی هفته گذشته، به صورت گسترده در بین آلت‌کوین‌ها توزیع شده است. این یک اتفاق کم‌سابقه است که مدت زیادی مشاهده نشده بود.


به گزارش کوین‌شیرز، ارزهای دیجیتالی مانند اتریوم (ETH)، سولانا (SOL) و بایننس کوین (BNB)، جریان‌های خالص مثبتی را تجربه کرده‌اند. این وضعیت نشان‌دهنده افزایش اعتماد معامله‌گران به پتانسیل کوتاه‌مدت آلت‌کوین‌ها است و ممکن است به آغاز فصل آلت‌کوین‌ها منجر شود.


با این حال، همه تحلیلگران نسبت به آلت‌کوین‌ها خوش‌بین نیستند. بر خلاف افراد خوش‌بینی مانند مایکل ون‌دی‌پوپ، بنجامین کوئن نظر متفاوتی دارد.


به گفته کوئن، فصل آلت‌کوین‌ها حداقل ۲ ماه دیگر آغاز خواهد شد. پیش‌بینی او بر اساس مقایسه کندل درصد تسلط بیت‌کوین با کندل ماه می ۲۰۱۹ است، یعنی ۲ ماه پیش از کاهش نرخ بهره.


در کل، به نظر می‌رسد آلت‌کوین‌ها پتانسیل این را دارند که از رکود اخیر خود بهبود یابند، اما اگر قیمت بیت‌کوین به ۷۰ هزار دلار نزدیک شود، این چشم‌انداز ممکن است تغییر کند.


انتهای خبر

0
0