بورس۲۴
1401/04/15
08:49
تقسیم سود بالا در مجمع پارس دارو

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پارس دارو با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هئیت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.

تقسیم سود بالا در مجمع پارس دارو

بورس۲۴ : جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پارس دارو با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هئیت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی تشکیل شد.


اقدامات سال مالی ۱۴۰۰ در پارس دارو


در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارش هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: از جمله اقداماتی که در سال ۱۴۰۰ اتفاق افتاد می توان به دریافت موافقت اصولی جهت ۱۱ محصول و اخذ۶ پروانه محصول و ۳ مکمل دارویی، انجام ازمایشات برون تن جهت افزایش منابع ثبت شده در پروانه محصولات و تمدید پروانه برای ۲۲ محصول، ثبت ۲۲ مورد منبع جدید جهت تهیه مواد اولیه و مهندسی مجدد سبد محصولات فعلی جهت حذف محصولات غیر کلیدی و ارتقاء ارزش محصولات استراتژیک اشاره کرد.


وی ادامه داد: ارتقای GMP سایت تولید نیمه جامدات و سایت جامدات نیز در سال ۱۴۰۰ روی داد، ضمن اینکه ر شد سهم بازار محصولات استراتژیک به میزان ۲ درصد در سال، سوآدوری متناسب با انتظار سهامداران به میزان ۵۰درصد در سال، دستیابی به افزایش ۱۰درصدی رضایت ذینفعان در سال، ر شد بهره وری سازمانی به میزان ۱ درصد درسال و ورود به بازارهای هدف صادراتی به میزان ۵ درصد نسبت به فروش هر سال از برنامه های آتی مدیریت بوده که اجرایی شده و خواهد شد.


جایگاه شرکت


وی بیان داشت: امروزه پارس دارو با تولید بیش از ۶۰ نوع محصول دارویی مختلف در زمینه های آنتی بیوتیک، آنتی ویروس، ضد درد، قلبی و عروقی، ضد قارچ، ضد افسردگی به ویژه فرآورده های متنوع نیمه جامد و نیز فرآورده های آسپرین، با نام های ژنریک و برند در دوزهای مختلف، توانسته به عنوان یکی از معتبرترین شرکت دارویی ایران در زمینه تحقیق، تولید و عرضه محصولات دارویی، جایگاه مناسبی بین شرکت های داروسازی کشور بدست آورد و همواره تلاش می کند به عنوان یکی از واحدهای داروسازی پیشرو در زمینه های رشد، توسعه، تحول و نوآوری شناخته شود.


وی خبر داد: تعداد پروانه های صادر شده در سال ۱۴۰۰ برای ۶ محصول دارویی و ۳ محصول مکمل بوده است، ۱ مورد موافقت اصولی در سال ۱۴۰۰ اخذ شده است و ۳ مورد با تمدید همراه بوده است؛ بر روی ۱۸ مورد از محصولات آزمایشات PMQC انجام و مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفته است؛ همچنین در مورد ۱۴ محصول اصلاح فرمولاسیون صورت گرفته است و بر روی ۱۵ مورد از محصولات آزمایشات برون تن انجام و مورد تایید سازمان غذا و دارو قرار گرفته است.


دلیل کاهش مقداری فروش شرکت


این مقام مسئول خاطر نشان کرد: مقدار فروش شرکت در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ در برخی از محصولات با رشد و در برخی با کاهش رو به رو بوده است به گونه ای که میانگین فروش به اندازه ۳۴ درصد رشد داشته است. شرکت در صنعت داروسازی در وضعیت نسبتا مناسبی فعالیت می کند، به نحوی که فروش در سال ۱۴۰۰ به میزان ۵،۸۰۵،۹۰۷ میلیون ریال (بهای فروش به شرکت های پخش) می باشد.


قرائت گزارش حسابرس


در ادامه جلسه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و اظهار نظر مقبول نسبت به صورت های مالی ارائه کرد.


مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در مورد گروه دارویی تولید شده گرفت گفت: امروزه پارس‌دارو در پنج گروه دارویی انواع قرص ،کپسول، شربت ، پماد و ژل و محلول و با تولید بیش از ۶۰ نوع محصول دارویی مختلف در زمینه‌های آنتیبیوتیک، آنتی باکتریال، آنتی ویروس، ضد درد، قلبی و عروقی، ضد قارچ، ضد افسردگی به ویژه فرآورده‌های متنوع نیمهجامد و نیز فرآوردههای آسپرین، با نامهای ژنریک و برند در دوزهای مختلف فعالیت می کند.


وی در مورد افزایش هزینه های مالی شرکت تصریح کرد: مانده تسهیلات دریافتنی حدود ۵۸ درصد افزایش در پایان سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹ را نشان می دهد که در مقطع ۳۰/۱۲/۱۳۹۹ مانده به مبلغ ۱,۷۹۶,۵۰۰ میلیون ریال می باشد و این مانده در پایان دوازده ماهه سال ۱۴۰۰ مبلغ ۲,۸۴۴,۳۰۳ میلیون ریال بوده است . که این افزایش بابت خرید مواد اولیه جهت تولید سال ۱۴۰۱ می باشد.


وضعیت پرونده های حقوقی شرکت


وی در مورد پرونده های حقوقی شرکت پاسخ داد: شرکت در حال حاضر سه پرونده حقوقی علیه شرکتهای پخش توسعه دارویی رسا ، گروه یاسین و اطلس ساراوان در مراجع قضایی در دست اقدام دارد.


این مقام مسئول در مورد کاهش مقدار فروش به سهامداران پاسخ داد: فروش مقداری دوره دوازده ماهه منتهی به ۲۹/۱۲/۱۴۰۰ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش را نشان می دهد و مبلغ فروش برابر مبلغ ۵,۸۰۵,۹۰۷ میلیون ریال بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۴ درصد افزایش را نشان می دهد و این ناشی از بهینه سازی سبد محصول به جهت افزایش تولید محصوالت با حاشیه سود بالاتر و حفظ و افزایش سهم بازار شرکت در صنعت داروئی کشور و حذف محصولات زیان ده است.


در پایان نیز به ازای هر سهم ۳۴۰۰ ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید. این رقم حدود ۹۹.۵ درصد سود شرکت است.

انتهای خبر

0
0