رمزارز نیوز
1403/01/16
19:00
رشد ۵۰ درصدی تعداد میلیاردرهای ارز دیجیتال و بیت‌کوین در یک سال!

افزایش قابل‌توجه قیمت بیت‌کوین و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در یک سال گذشته، منجر به رشد ۵۰ درصدی تعداد میلیاردرهای این بازار شده است.


طی یک سال گذشته، ارزش کل ارزهای دیجیتال برتر با ۱۷۰ درصد افزایش، حدود ۱.۶ تریلیون دلار به بازار تزریق کرده است. تصویب صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین در ایالات متحده نیز، یکی از عوامل اصلی این رشد به شمار می‌رود.


بیت‌کوین در ماه مارس به بالاترین رکورد خود یعنی ۷۳ هزار دلار رسید و افراد بیشتری را به جمع میلیاردرهای حوزه ارز دیجیتال وارد کرد.


بر اساس فهرست جدید، تعداد افرادی که از طریق ارزهای دیجیتال میلیاردر شده‌اند، با افزایش ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته، به حداقل ۱۷ نفر رسیده است.


مجموع دارایی خالص این غول‌های دنیای ارزهای دیجیتال، رقم خیره‌کننده ۹۳ میلیارد دلار است.


چانگ‌پنگ ژائو، بنیان‌گذار و مدیرعامل سابق صرافی بایننس، همچنان در صدر این لیست قرار دارد. دارایی خالص او علی‌رغم درگیری‌های حقوقی، از ۱۰.۵ میلیارد دلار به ۳۳ میلیارد دلار افزایش یافته است.


مایکل سیلور از شرکت مایکرواستراتژی و برایان آرمسترانگ از صرافی کوین‌بیس نیز به لطف افزایش سهام شرکت‌هایشان، شاهد افزایش ثروت خود، به ترتیب به ۴.۴ میلیارد دلار و ۱۱.۲ میلیارد دلار بوده‌اند.


لیست امسال همچنین شامل چهره‌های جدیدی مانند جیانکارلو دواسینی (Giancarlo Devasini)، پائولو آردوینو، جین-لوییس ون در ولد (Jean-Louis van der Velde) و استوارت هوگنر (Stuart Hoegner) است که چهره‌های کلیدی در شرکت جنجالی تتر، هستند.


پیشکسوتان بازار ارزهای دیجیتال مانند دوقلوهای وینکلواس (Winklevoss) و تیم دراپر (Tim Draper) نیز همچنان در این لیست حضور دارند.


ظهور این تعداد میلیاردر در دنیای ارزهای دیجیتال، نشان‌دهنده رشد سریع این بخش و نقش پررنگ آن در تغییر و تحول نظام مالی جهانی است.


در ادامه می‌توانید لیست کاملی از میلیاردهای بیت کوین و ارزهای دیجیتال را مشاهده کنید: چانگ پنگ ژائو، برایان آرمسترانگ، جیانکارلو دواسینی، مایکل سیلور، پائولو آردوینو، جین-لوییس ون در ولد، کریس لارسن، فرد اهرسام (Fred Ehrsam)، متیو روزاک (Matthew Roszak)، جد مک کالب، تایلر وینکلواس، کامرون وینکلواس، مایک نووگراتز، استوارت هوگنر، تیم دراپر، جو لاو (Joe Lau) و نیکیل ویسواناتان (Nikil Viswanathan).


انتهای خبر

0
0