بورس۲۴
1402/12/23
11:34
چند خبر مهم از مجمع «وهور»

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

بورس۲۴ : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.


این مجمع ۲۲ ریال از ۴۴ ریال سود شرکت را تقسیم کرد که معادل ۵۰ درصد سود شرکت می شود.


مجمع اعلام کرد افزایش سرمایه حدود ۱۹۰۰ میلیارد تومانی در دستور کار قرار دارد و در حال اخذ مجوز از سازمان است.


همچنین اعلام شد نیروگاه منجیل تا آخر ۱۴۰۳ عرضه خواهد شد.


دیگر نکاتی که در مجمع اعلام شد به شرح زیر است:


*برنامه راهبردی ۵ ساله هلدینگ:


-تامین برق پایدار برای صنایع با توجه به نیاز مبرم صنایع و همچنین نقش آفرینی در توسعه انرژی پایدار کشور


-تامین بیش از ۳ درصد از سهم ظرفیت تولید برق کشور


-اختصاص ۲۳ درصد از سهم ظرفیت تولید انرژیهای پاک و تجدیدپذیر کشور


-تامین آب شیرین مورد استفاده مردم و صنایع و اختصاص ۲۰ درصدی از ظرفیت آب شیرین کنهای فعال کشور


-مدیریت و بهینه سازی مصرف آب و انرژی در صنایع با محوریت شرکت خدمات انرژی


*پرتفوی بورسی ۲۷ درصد و غیر بورسی شرکت ۷۳ درصد است.


*احداث و بهره برداری بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی سیرجان. ️واگذاری این شرکت نهایی شده است. به منظور توسعه و جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی طرحهای کلانی در منطقه گل گهر سیرجان در حال بهره برداری و ساخت می‌باشد که تا سال ۱۴۰۳ بخشی از این طرحها نیاز به برق دارند و با توجه به مشکلات صنایع کشور در تامین برق پایدار، احداث این بلوک نیروگاهی برای منطقه صنعتی گل گهر حیاتی است.


*برنامه دریافت روزانه یک میلیون بشکه نفت خام سبک و سنگین از خط لوله ۴۲ اینچ گوره - جاسک و ارسال به پایانه صادراتی چانگ و ذخیره سازی انواع نفت خام باعث گردید پروژه احداث مخازن ذخیره نفت خام توسط گروه سرمایه گذاری امید آغاز گردد.


*یکی از اساس ترین نیازهای مخازن ذخیره نفت خام تامین برق مورد نیاز تاسیسات بوده که در این راستا پروژه احداث نیروگاه ۱۸ مگاواتی جاسک توسط شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور کلید خورد.


*قرارداد ساخت و بهره برداری و انتقال نیروگاه ۱۸ مگاواتی مقیاس کوچک جاسک فی مابین شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور و شرکت پترو امید آسیا در منطقه بندر جاسک منعقد گردید.


*نوع قرارداد COT با دوره بهره برداری ۵ سال و با نرخ فروش برق ۶.۳۲۵ سنت یورو می باشد.


*پس از انعقاد قرارداد عملیات اجرایی آغاز شده و در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ تولید انرژی آغاز گردید.


*موضوع فعالیت اصلی شرکت نیروگاه سبز منجیل عبارت است از تولید و فروش انواع انرژی در چارچوب ضوابط و مقررات به اشخاص حقیقی و حقوقی سرمایه گذاری و مشارکت در احداث ،خرید ،ساخت ،اجرا طراحی مشارکت در سرمایه گذاری در نیروگاه‌ها و غیره می باشد. شرکت تولید نیروی برق سبز منجیل در حال حاضر بهره برداری و فروش برق نیروگاههای بادی منجیل را دارا می باشد.


*در زمان خرید این نیروگاه از ۹۲.۲ مگاوات ظرفیت نامی فقط ۳۷ مگاوات آن در مدار بود که به همت کارکنان این شرکت و با اتکا بر توانمندی و تجربیات داخلی توان نیروگاه به ۸۱.۵ مگاوات افزایش یافته است. عرضه این شرکت به بازار سرمایه در دستور کار است.


*از اقدامات انجام شده در پروژه سیرجان شامل، انجام مذاکرات با بانک سپه و نیایی سازی تامین مالی به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال جهت تکمیل واحدهای گازی، انجام مذاکرات با بانک رفاه و تهیه مستندات مورد نیاز جهت اخذ تسهیلات از محل اوراق سپرده خاص به میزان ۱۰ هزار میلیارد ریال جهت بخش بخار ، انجام مذاکرات با سرمایه پذیر جهت پیش خرید برق به میزان ۶ هزار میلیارد ریال جهت تکمیل بخش بخار ، پیگیری از وزارت نیرو جهت وصول مطالبات نیروگاههای زیر مجموعه هلدینگ به میزان ۵.۶۸ هزار میلیارد ریال جیت پرداخت مطالبات پیمانکار و تکمیل واحد دوم گازی بوده است.


*قبل از سال واحد را سنکرون خواهیم کرد که ۱.۱ میلیون درآمد برای هر واحد خواهد داشت. امیدواریم در پیک مصرف سال آینده واحد ۲ شرکت وارد مدار شود.


*سامان سمنان برای سال آینده پیش بینی درآمدی معادل ۴ همت خواهد بود. در ابتدای زمستان دو واحد بخار آن به ظرفیت ۳۲۰ مگاوات آغاز شده است. موضوع IPO این شرکت هم در دستور کار است و جلساتی هم با فرابورس برگزار شده است.


*سود ۶ ماهه شرکت معادل ۵هزار میلیارد تومان بوده است .


*دارایی های شرکت ۹ درصد افزایش داشته است.


*در خصوص رشد ۶۶۰ درصدی سود خالص سال مالی ۱۳۹۹ بایستی به کسب درآمد غیر تکرار شونده فروش سهام شرکت گهر انرژی سیرجان با سود ۷۰۰۲.۱ میلیارد ریال و عرضه اولیه سهام توسعه مسیر برق گیلان با سود ۲،۴۰۸ میلیارد ریال در فرابورس اشاره نمود.


*آنچه مسلم است به صورت محافظه کارانه NAV شرکت معادل۳۶۰تومان است.


این خبر تکمیل می شود...


انتهای خبر

0
0