سنا
1400/10/04
14:01
صعود دسته جمعی شاخص‌های منتخب بورس تهران

در جریان معاملات امروز (شنبه، چهارم دی ماه)، شاخص کل بورس تهران با افزایش ۲۶ هزار و ۵۱۱ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۸۵ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۱۵۶ واحد افزایش، به رقم ۳۶۱ هزار و ۹۹۲ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات نخستین روز معاملاتی هفته، بیش از ۶ میلیارد و ۸۶۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۲ هزار و ۹۱۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول افزایش ۲۳ هزار و ۸۲۳ واحدی و شاخص بازار دوم، افزایش ۳۹ هزار و ۵۵۶ واحدی را تجربه کردند.


همچنین گروه فلزات اساسی با ۴۹ هزار و ۹۰۲ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۳۹ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۵۷ هزار و ۲۶۷ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۴۱ هزار و ۹۱۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۲۰۶ میلیارد ریال، گروه فراورده های نفتی با ۲۷ هزار و ۴۲۷ معامله به ارزش ۲ هزار و ۵۶۱ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۲۶ هزار و ۹۱۵ معامله به ارزش ۲ هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۳ هزار و ۵۹۰ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با ۲ هزار و ۹۰۲ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۹۰۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۸۴۷ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۷۰۱ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند.


در مقابل، شرکت بورس کالای ایران با ۱۳۰ واحد، شرکت صنعت غذایی کوروش با ۱۰۵ واحد، شرکت سایر اشخاص بورس انرژی با ۷۷ واحد، گروه بهمن با ۵۰ واحد و بانک کارآفرین بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


انتهای خبر

0
0