رمزارز نیوز
1403/01/24
12:00
بازار استیبل‌کوین‌ها یا ETFها، کدام‌‌یک تاثیر بیشتری بر قیمت بیت کوین…

مارکوس تیلن بنیانگذار ۱۰x Research، معتقد است که به جای تمرکز بر حجم ورودی سرمایه به صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین، بهتر است بر رشد عرضه استیبل کوین‌ها توجه کرد.


به گفته او، صادرکنندگان استیبل کوین‌ها تاثیر زیادی بر بازار دارند و افزایش سریع عرضه استیبل کوین‌ها نشان‌دهنده ورود سریع پول‌های فیات به بازار رمزارز است.


بر اساس گزارش موسسه ۱۰x Research، بررسی میزان عرضه استیبل کوین‌ها می‌تواند شاخص دقیق‌تری برای سنجش تقاضای واقعی در بازار رمزارزها باشد و افزایش آن، حکایت از افزایش قیمت ارزهای دیجیتال در آینده دارد.


استیبل کوین‌ها، دارایی های دیجیتال با قیمت ثابت هستند که معمولا به دلار آمریکا وابسته‌اند و رابطه ۱:۱ با آن دارند. این دارایی‌ها نقش مهمی در اتصال ارزهای سنتی به دنیای کریپتو و تامین نقدینگی برای معاملات ایفا می‌کنند.


از نظر تحلیلگران ۱۰x Research، تغییرات در میزان عرضه استیبل کوین‌ها نشان‌دهنده وضعیت کلی بازار رمزارز است؛ زیرا فعالان بازار برای خرید استیبل کوین، پول‌های فیات خود را وارد این بازار می‌کنند.


به عنوان مثال، عرضه دو استیبل کوین مهم تتر (USDT) و یو‌اس‌دی‌ کوین (USDC) طی ۳۰ روز گذشته در مجموع نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.


همچنین، دای (DAI) و فرست دیجیتال یواس‌دی (FDUSD) هم به عنوان سومین و چهارمین استیبل کوین بزرگ، در این دوره رشد ۵ تا ۱۰ درصدی داشته‌اند. این موضوع نشان‌دهنده ورود گسترده سرمایه‌گذاران به بازار رمزارز با استفاده از استیبل کوین‌ها است.


در این میان، حجم ورودی سرمایه به صندوق‌های ETF بیت کوین در آمریکا طی ۳۰ روز گذشته ۵ میلیارد دلار بوده است.


تحلیلگران ۱۰x Research بر این باورند که حجم ورودی این صندوق‌ها، نمی‌تواند به خوبی نشان‌دهنده روند صعودی بازار باشد.


آنها معتقدند که بخشی از این ورودی‌ها به دلیل فعالیت‌های سفته‌بازی و همچنین، کسب سود از طریق استراتژی کری ترید (carry trade) است.


در این استراتژی، معامله‌گران از موقعیت‌های آربیتراژی به وجود آمده، به دلیل تفاوت قیمت بین قراردادهای آتی و اسپات، استفاده می‌کنند.


انتهای خبر

0
0