بورس۲۴
1401/06/15
18:47
پیش بینی بورس فردا ۱۶ شهریور ۱۴۰۱/ عرضه ها کم می شوند

امید می رود که فردا تا حدودی از حجم عرضه ها کاسته شود، هرچند با توجه به تداوم ارزش معاملات پایین طی روزهای گذشته، تا زمانی که اخبار امیدبخشی به بازار تزریق نشده و ابهامات موجود در کمین بازار باشند، حتی با وجود سبزپوشی برخی صنایع و نمادها، روند کم رمق فعلی ادامه خواهد داشت.

پیش بینی بورس فردا 16 شهریور 1401/ عرضه ها کم می شوند

بورس۲۴ : امروز هم معاملات کم رمق با ریتمی کند را در بازار سرمایه شاهد بودیم. در این میان مطابق انتظار باز هم نمادهای کوچک و متوسط و نمادهایی که فاصله بیشتری با سقف قیمتی خود دارند، بیشتر خریدار داشتند. با این حال تحت تاثیر افزایش فشار سمت عرضه در نمادهای بزرگ به‌خصوص نمادهای دلاری و کامودیتی محور، شاخص کل از همان دقایق ابتدایی تغییر مسیر داده و تا انتهای معاملات به روند منفی خود ادامه داد. اما در سمت دیگر شاخص هم وزن به لطف حضور خریداران در نمادهایی همچون رایانه ای ها، لاستیکی ها، اطلاعات و ارتباطات، شوینده ها، نیروگاهی ها، نمادهای کوچک خودرویی، برخی سیمانی ها و ... عملکرد بهتری داشت. بدین ترتیب در نهایت شاخص کل با افت حدود ۵۹۵۰ واحدی و شاخص هم‌وزن با پیشروی حدود ۴۰۰ واحدی به کار خود پایان دادند. ارزش معاملات خرد باز هم چنگی به دل نزد و به محدوده ۲۳۰۰ میلیارد تومان رسید و کدهای حقیقی حدود ۸۴ میلیارد تومان نقدینگی از گردونه معاملات خارج کرده اند.


ابهامات برجامی از یک سو و چشم انداز نگران کننده آتی بازارهای جهانی، جریان نقدینگی را به سوی نمادهای کوچک سوق داده است. نمادهایی که عموما از سقف قیمتی خود فاصله دارند یا حتی سود محور نیز نیستند. نمونه این رفتار را در صف خرید امروز وملی که به عنوان سهم دارایی محور شناخته شده است، مشاهده کردیم. سهمی که بسیاری از سهامدارنش مدت هاست با زیان مواجه اند. به هر حال سرمایه گذار ترجیح می دهد در شرایط فعلی کمتر ریسک کند. هرچند به عقیده بسیاری از کارشناسان، بازار سرمایه به اندازه سایر بازارها رشد نکرده و بخش بزرگی از سهم ها، همچنان ارزان هستند. شاید به همین خاطر است که بسیاری از نمادها حتی در منفی ها نیز خریدار دارند و ما این روزها صف فروش قدرتمندی را در بازار مشاهده نمی کنیم.


با تمام این ها امید می رود که فردا تا حدودی از حجم عرضه ها کاسته شود، هرچند با توجه به تداوم ارزش معاملات پایین طی روزهای گذشته، تا زمانی که اخبار امیدبخشی به بازار تزریق نشده و ابهامات موجود در کمین بازار باشند، حتی با وجود سبزپوشی برخی صنایع و نمادها، روند کم رمق فعلی ادامه خواهدداشت.


متن کامل چشم انداز بازار فردا را اینجا بخوانید.

انتهای خبر

0
0