آکادمی هلاکوئی
1401/05/18
09:00
سرکل آدرسهای مرتبط به تورنیدو کش را مسدود کرد

بر اساس داده‌های Dune Analytics، شرکت Circle Internet…

بر اساس داده‌های Dune Analytics، شرکت Circle Internet Financial، صادرکننده استیبل کوین USDC، بیش از ۷۵۰۰۰ USDC از وجوه مرتبط با ۸۱ آدرس تحریم‌شده در میکسر ارزهای دیجیتال Tornado Cash را مسدود کرد.


وزارت خزانه داری ایالات متحده روز دوشنبه تمام افراد و نهادهای آمریکایی را از استفاده از تورنیدو کش منع کرد، زیرا این سرویس پولشویی را تسهیل می کند.


دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری این میکسر را به Specially Designated Nationals list خود اضافه کرد و مدعی شد که از سال ۲۰۱۹ بیش از ۷ میلیارد دلار رمزارز را پولشویی کرده است.


میکسر ارزهای دیجیتال سرویسی است که به کاربران اجازه می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را به یک استخر بزرگ وارد کرده و همان مقدار – منهای مبلغ کارمزد – را به چندین کیف پول برداشت کنند تا منابع توکن‌های اصلی را پنهان کنند.


گزارش شده است که تورنادو کش توسط گروه لازاروس تحت حمایت دولت کره شمالی که مسئول هک ۶۲۰ میلیون دلاری شبکه رونین Axie Infinity بود، استفاده می شود.


Circle و Tether Limited Inc.، صادرکننده پشتیبان استیبل کوین USDT، می توانند انتقال استیبل کوین های خود را در سطح قرارداد هوشمند اتریوم به و از Tornado Cash مسدود کنند.


بر اساس گزارش شرکت تحلیلگر داده های بلاک چین Chainalysis، مبلغ ارسال شده به میکسرهای ارزهای دیجیتال در آوریل ۲۰۲۲ به بالاترین رقم تاریخ یعنی ۵۱.۸ میلیون دلار رسید.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: forkast


انتهای خبر

0
0