آکادمی هلاکوئی
1400/02/25
12:12
نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (۲۵ اردیبهشت)

کاهش چشمگیر چیرگی بیت کوین بر بازار پس…

کاهش چشمگیر چیرگی بیت کوین بر بازار


پس از اینکه چند روز قبل ایلان ماسک اعلام کرد پذیرش بیت کوین به عنوان یک گزینه پرداخت برای خرید محصولات تسلا را متوقف می کند، این ارز به شدت تحت تاثیر قرار گرفت. به طوریکه در عرض کمتر از یک روز، ارز رمزنگاری شده اول بازار از ۵۸۰۰۰ دلار به پایین ترین سطح ۲ ماه اخیر خود یعنی زیر ۴۷۰۰۰ کاهش یافت.


از آن زمان به بعد ، BTC تاحدودی موفق به بازیابی سطوح قبلی شده و حتی چند بار تراز ۵۰۰۰۰ و ۵۱۰۰۰ را لمس کرده است. با این حال، هر بار تلاش این ارز با شکست روبرو شده و به زیر خط ۵۰۰۰۰ دلاری سقوط کرد.


در ۲۴ ساعت گذشته، بیت کوین هنوز در همان سطح باقی مانده و تغییر چشمگیری نداشته است.


از سوی دیگر، رشد همزمان آلتکوین ها باعث شده است چیرگی BTC بر بازار بیش از هر زمان دیگری کاهش یابد. معیار مقایسه سرمایه بازار بیت کوین با بقیه دارایی های رمزنگاری برای اولین بار طی سه سال گذشته به زیر ۴۰٪ رسیده است.


کاردانو به لیست ۵ ارز برتر وارد شد


اگرچه اکثر کوین های جایگزین تاحدودی سقوط قیمت رهبر خود را دنبال کردند، ولی طی چند روز گذشته موفق شدند اندکی از زیان های اخیر را جبران کنند.


کاردانو یک نمونه بارز از این حرکت است. ADA نه تنها توانست به سطوح قبل از سقوط قیمت خود بازگردد بلکه به رشد خود ادامه داد و رکوردی تازه را به ثبت رساند. این ارز با شکست رکورد قبلی خود، تراز ۱۸۶۰ دلار را هم لمس کرد و موفق شد برای اولین بار تراز ۲ دلار را شکسته و اندکی زیر ۲۲۰۰ دلار قرار بگیرد. با این افزایش قیمت، ADA به لیست ۵ ارز برتر بازار وارد شد و ممکن است در صورت تداوم روند رشد خود، بتواند DOGE را نیز پشت سر بگذارد.


دوج کوین نیز در بازه زمانی یک روزه حدود ۲ درصد افزایش داشته است. اتریوم، که با سقوط اخیر خود به ۳۶۰۰ دلار رسیده بود، مقداری بهبود یافته و اکنون بالای ۴۰۰۰ دلار قیمت دارد. از طرف دیگر، بایننس کوین هنوز نقطه عطف خود را پس نگرفته است و زیر ۶۰۰ دلار ترید می شود.


بازار 25 - نگاهی کلی به وضعیت بازار امروز رمزارزها (25 اردیبهشت)

ریپل ۲ درصد رشد کرده است در حالی که پولکادات پس از ۲۰٪ افزایش، بیشترین افزایش را از بین ۱۰ ارز برتر تجربه کرده است. در نتیجه این تحولات، DOT به ۵۰ دلار نزدیک شده است.


Polygon (۵۶٪), SushiSwap (۲۰٪), NEAR Protocol (۲۰٪), Ethereum Classic (۱۸٪), BakeryToken (۱۵٪), Reserve Rights (۱۳٪), The Graph (۱۱٪) و Fantom (۱۰٪) از دیگر ارزهایی هستند که امروز رشد دو رقمی داشته اند.


در نهایت ، ارزش کل بازار رمزنگاری بالاتر از ۲.۳ تریلیون دلار باقی مانده است.


منبع : cryptopotato


انتهای خبر

0
0