آکادمی هلاکوئی
1401/06/23
10:00
تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک(ETC)؛ چهارشنبه ۲۳ شهریور

رمزارز اتریوم کلاسیک(ETC) از ۱۳ الی ۲۹ جولای…

رمزارز اتریوم کلاسیک(ETC) از ۱۳ الی ۲۹ جولای (۲۲ تیر الی ۷ مرداد) به میزان ۲۴۰ درصد افزایش یافت و در اثر این افزایش ، یک محدوده رنج از ۱۳.۳۳ تا ۴۵.۴۷ دلار ، شکل گرفت. این روند صعودی شدید در ۲۹ جولای با بن بست مواجه شد و قیمت شروع به عقب نشینی کرد ، اما ETC فعلا به نقطه میانی این محدوده نرسیده است.


قیمت اتریوم کلاسیک در ۱۴ سپتامبر(۲۳ شهریور) حدود ۱۲ درصد کاهش یافت و کف حمایت ۳۷.۶۵ دلاری را به سطح مقاومتی خود تبدیل کرد ، این نشان می دهد که اگر گاوها به زودی به بازار باز نگردند،خرس‌ها به احتمال زیاد بازار را کنترل خواهند کرد.


سرمایه گذاران می توانند انتظار یک پول بک را داشته باشند که در اثر آن ، اتریوم کلاسیک ، مانع ۳۷.۶۵ دلاری را مجددا مورد امتحان قرار می دهد، اما در صورتی که خریداران وارد عمل نشوند، قیمت به احتمال زیاد از سوی این سطح ریجکت خواهد شد. اینجاست که معامله‌گران علاقه‌مند می‌توانند وارد پوزیشن معاملاتی شورت شوند و از نوسان بعدی قیمت استفاده کنند. در نتیجه این کاهش ، اتریوم کلاسیک می تواند به سمت کف حمایت ۳۲.۱۵ دلاری کاهش یابد.


اگر این مانع حمایتی از دست برود، ETC به سمت نقطه میانی این محدوده در ۲۹.۴۰ دلار پیش خواهد رفت. در مجموع، اتریوم کلاسیک می تواند طی این سناریو به میزان ۲۱ درصد سقوط کند.


ETCPERP 2022 09 14 07 37 16 637987218237827419 300x171 - تحلیل تکنیکال اتریوم کلاسیک(ETC)؛ چهارشنبه 23 شهریور

نمودار ۶ ساعته جفت ارز ETC/USDT


علیرغم اینکه سناریوی خرسی از لحاظ عوامل کلان منطقی به نظر میرسد ، اما این ساختار می تواند تحت شرایطی تغییر کند . در صورتی که قیمت اتریوم کلاسیک با یک کندل روزانه در بالای سطح ۳۹.۰۲ دلاری بسته شود و این سطح به کف حمایتی اتریوم کلاسیک تبدیل شود، سناریوی خرسی مذکور باطل خواهد شد.


در چنین شرایطی، قیمت اتریوم کلاسیک می‌تواند سقف های برابر در حدود ۴۲.۵۸ دلار و ۴۵.۴۷ دلار ، را مجددا مورد امتحان قرار دهد.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: FXSTREET


انتهای خبر

0
0