آکادمی هلاکوئی
1401/02/27
20:40
آندرسن هوروویتز اولین گزارش سالانه خود را منتشر کرد

ادی لازارین (Eddy Lazzarin)، رئیس طراحی و مهندسی…

ادی لازارین (Eddy Lazzarin)، رئیس طراحی و مهندسی پروتکل و شریک در VC افسانه‌ای، Andreessen Horowitz، نکات کلیدی اولین گزارش سالانه a۱۶z، یعنی State of Crypto را در توییتر به اشتراک گذاشته است.


افزایش CAGR، کاهش نرخ کارمزد


بر اساس این گزارش، صنعت Web۳ در میانه چهارمین چرخه «قیمت-نوآوری» خود قرار دارد. این مکانیسمی است که به موجب آن علاقه به یک ایده جدید با پول روبرو می شود و منجر به پیشرفت های فنی و ایدئولوژیکی می‌شود.


در این چرخه، معیارهای چندگانه رمزارزی، نرخ رشد سالانه ترکیبی خیره‌کننده ای را نشان می‌دهند. به عنوان مثال، در حالی که ارزش بازار جهانی کریپتو با ۲۷۰/۹٪ CAGR رشد می کند، فعالیت استارت آپ ها و توسعه دهندگان به ترتیب با ۶۳٪ و ۶۹٪ CAGR افزایش می یابند.


اکوسیستم‌های Web۳ در حال حاضر موفق شده‌اند نسبت به نمونه های Web۲ خود بسیار محبوب تر شوند. به عنوان مثال، بازار NFT پرچمدار OpenSea از مشتریان خود ۲/۵ درصد کارمزد دریافت می کند، در حالی که نرخ کارمزد پلتفرم های رسانه های اجتماعی بزرگ می تواند نزدیک به ۱۰۰ درصد باشد.


طبق تحلیل ما، web۳ برای هر سازنده ۱۷۴،۰۰ دلار پرداخت کرده، در حالی که متا برای هر کاربر ۰/۱۰ دلار، Spotify برای هر هنرمند ۶۳۶ دلار و YouTube برای هر کانال ۲/۴۷ دلار پرداخت کردند.


همچنین، بخش DeFi در حال حاضر بانک های سطح بالا را با حجم خالص دارایی های قفل شده به چالش می‌کشد. اگر این بخش با غول های بانکی مقایسه شود، در بین ۳۰ رتبه برتر قرار دارد.


بله، هنوز خیلی زود است


علاوه بر خدمات مالی، استارت‌آپ‌های غیرمتمرکز طرح‌های انقلابی را در بخش‌های مختلف این صنعت به ارمغان آوردند. اتریوم (ETH) از نظر فعالیت توسعه و فشار تراکنش، ستون اکوسیستم قراردادهای هوشمند باقی مانده است.


اهمیت آن توسط شبکه‌های لایه ۲ تقویت می‌شود: zk-rollups و optimistic rollups قرار است موانع مقیاس‌پذیری اتریوم را در آینده نزدیک برطرف کنند.


در عین حال، اگر رمزارزها با پذیرش جهانی اینترنت مقایسه شوند، می‌فهمیم که هنوز “خیلی زود” است. از نظر تعداد کاربران فعال، پذیرش کریپتو را می توان با اینترنت در سال ۱۹۹۵-۱۹۹۶ مقایسه کرد.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0