آکادمی هلاکوئی
1400/12/13
11:10
ونزوئلا برخی از دستمزدها و حقوق ها را در قالب ارز دیجیتال ملی پرداخت می کند

بر اساس گزارش روز جمعه بلومبرگ، ونزوئلا اعلام…

بر اساس گزارش روز جمعه بلومبرگ، ونزوئلا اعلام کرد که حداقل دستمزد این کشور اکنون ۵۰ درصد به ارز دیجیتال ملی پترو (PTR) متصل خواهد شد.


نیکلاس مادورو (Nicolas Maduro)، رئیس جمهور ونزوئلا، حداقل دستمزد ماهانه جدید را ۱۲۶ بولیوار ونزوئلا (۲۸ دلار) اعلام کرد. این نشان دهنده افزایش ۱۸ برابری حداقل دستمزد ملی است که ۵۰ درصد به پترو، ارز دیجیتال دولتی وابسته است. در زمان نگارش این مقاله، دولت ونزوئلا بلافاصله به درخواست جزئیات بیشتر پاسخ نداد.


پترو بر روی بلاکچین DASH ساخته شده است و متمرکز بر قوانین و اختیارات دولتی است و این باعث می شود بیشتر شبیه یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) باشد تا یک رمزارز. اطلاعات زیادی در مورد پترو وجود ندارد، زیرا کاوشگر بلاکچین آن غیرقابل دسترسی است. در حالی که بایگانی اینترنتی WayBack نشان می‌دهد که کاوشگر بلاک در آوریل ۲۰۲۰ (فروردین۱۳۹۹) راه اندازی شده است، اما این صفحه از آن زمان تاکنون خالی است.


در حالت تئوری، خرید PTR با بیت کوین و لایت کوین از بانک مرکزی ونزوئلا یا صرافی های محلی امکان پذیر است، با این حال قیمت ها بین نرخ بانک مرکزی و نرخ ارز خصوصی به شدت متفاوت است. بر اساس گزارش‌ها، اکثر مردم ونزوئلا PTR را از سر ناچاری استفاده می کنند و نه به انتخاب خودشان. به عنوان مثال، پرداخت های بازنشستگی در قالب PTR انجام می شود. همچنین به دلیل تحریم های اعمال شده توسط دولت ترامپ، داشتن یا تجارت PTR برای ساکنان ایالات متحده غیرقانونی است.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: coindesk


انتهای خبر

0
0