آکادمی هلاکوئی
1401/06/24
11:20
پاسخ چارلز هاسکینسون به انتقاد جک دورسی از الگوریتم اثبات سهام

چارلز هاسکینسون، خالق کاردانو، از جک دورسی، مدیر…

چارلز هاسکینسون، خالق کاردانو، از جک دورسی، مدیر عامل سابق توییتر خواست که همه پروتکل های اثبات سهام را با یک مقیاس مورد سنجش قرار ندهد.


هاسکینسون می گوید که پست Substack که دورسی در پروفایلش منتشر کرده است، باعث می شود طرفداران افراطی بیت کوین را به این باور برساند که بلاک چین کاردانو نیز دارای slashing است، ویژگی ای که جریمه کردن بازیگران بد را ممکن می سازد تا سایر بازیگران را از رفتار مجرمانه بازدارد. اعتقاد بر این است که توانایی استفاده از جریمه های اقتصادی برای حملات ۵۱ درصدی، یکی از مزایای اصلی مکانیسم اجماع اثبات سهام است. با این حال، طرفداران بیت کوین، این سیستم انگیزشی منفی را یک نقطه ضعف بزرگ می دانند.


شایان ذکر است که اجرای اثبات سهام توسط کاردانو نیازی به اسلش ندارد. بلاک چین یک طرح به اشتراک گذاری پاداش منحصر به فرد دارد که سهامداران را به رفتار منطقی ترغیب می کند. توزیع عرضه ADA به دارندگان از طریق پویایی بازار آزاد، تمرکززدایی بلاک چین را افزایش می دهد و در نتیجه آن را در برابر حمله مقاوم تر می‌کند.


یک حمله موفقیت آمیز به کاردانو مستلزم آن است که کسی اکثریت تمام سکه های قفل شده را در اختیار داشته باشد تا در اجماع شبکه تسلط داشته باشد که این امر، این نوع حمله را بسیار پرهزینه می کند. اگر اپراتور استخر سرکشی کند، نمایندگان به سادگی او را رها می کنند و مطمئن می شوند که استخر بدی برای ساخت بلوک های جدید انتخاب نمی شود. علاوه بر این، خلافکاران به هر حال از نظر مالی نیز تخلیه می شوند، به همین دلیل است که Slashing نمی تواند از چنین حمله ای جلوگیری کند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: u.today


انتهای خبر

0
0