کانال بترانس
1399/11/20
18:30
#بترانس شرکت ایران ترانسفو در سال 1345 تحت لیسانس شرکت معتبر زیمنس تاسیس شده است. این شرکت بزرگترین تولید کننده ترانسفورماتور ایران و خاورمیانه می...

#بترانس شرکت ایران ترانسفو در سال ۱۳۴۵ تحت لیسانس شرکت معتبر زیمنس تاسیس شده است. این شرکت بزرگترین تولید کننده ترانسفورماتور ایران و خاورمیانه می باشد. در سال جاری شرکت سرمایه خود را از محل سود انباشته و مازاد تجدید ارزیابی دارایی های ثابت از طبقه زمین به ۳.۶هزار میلیارد تومان افزایش داده است. ایران ترانسفو همپنین مالک شرکت های ایران ترانسفوی ری، ترانسفورماتور توزیع زنگان، ترانسفورماتور سازی کوشکن و... می باشد که تکمیل کننده زنجیره ارزش #بترانس می باشند. با توجه به تقسیم سود پایین شرکت های زیر مجموعه ایران ترانسفو در سال های گذشته (حدود۲۰٪) بترانس توانایی سودآوری ۱۷۵ ریالی به ازای هر سهم در سال ۱۳۹۹ را دارد. این عدد در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۹۰ ریال خواهد بود، بنابراین p/e۱۴۰۰ شرکت در محدوده ۱۳ برآورد می گردد.


*از مهمترین پتانسیل های شرکت می توان به ارزش بالای شرکت های زیرمجموعه و احتمال عرضه اولیه آنها در سال های آتی اشاره کرد. همچنین با توجه به زمزمه های افزایش نرخ سنگین حامل های انرژی بخش صنعت در بودجه سال ۱۴۰۰ محصولات این شرکت می تواند به لحاظ مقداری و نرخ فروش با رشد قابل توجهی مواجه شود.




انتهای خبر

0
0