آکادمی هلاکوئی
1401/01/25
19:00
بلاکچین Cosmos با شروع به روزرسانی جدید حساب‌های Interchain را ایجاد می کند

توسعه دهندگان تایید کردند که ارتقاء پروتکل بلاکچین…

توسعه دهندگان تایید کردند که ارتقاء پروتکل بلاکچین Cosmos معروف به Hub Theta، دیروز در شبکه به صورت زنده آغاز شده است.


این ارتقاء حساب‌های زنجیره‌ای را به ارمغان می‌آورد، ویژگی ای که جامعه کازموز در انتظار آن است. این ویژگی ها به زنجیره‌های بلوکی اجازه می‌دهند تا داده‌ها را روی بلاکچین پشتیبانی شده دیگری تغییر دهند. سایر ویژگی های ارتقاء نسخه‌های به روزرسانی شده کازموز SDK، یک چارچوب توسعه دهنده و پروتکل ارتباطات بین بلاکچین (IBC) است که به کاربران امکان می‌دهد دارایی‌های رمزارزی خود را بین بلاکچین های پشتیبانی‌شده منتقل کنند.



Screenshot 2022 04 14 at 18 53 21 Cosmos Gains Interchain Accounts as Upgrade Kicks In 224x300 - بلاکچین Cosmos با شروع به‌ روزرسانی جدید حساب‌های Interchain را ایجاد می کند

حساب‌های Interchain به کاربران این امکان را می دهد تا به برنامه ای که روی یک بلاکچین اجرا می‌شود اجازه دهند تا عملی را روی دیگری نیز انجام دهد. این امر مستلزم آن است که بلاکچین ها یک حساب مشترک بین زنجیره ای راه اندازی کنند و بر اساس کازموز SDK یا Tendermint، پروتکل هایی که برای تکثیر و راه اندازی برنامه های بلاکچین استفاده می شوند، باشد. این ویژگی یک گام جلوتر از IBC است که یک نوآوری مخصوص کازموز است.


توسعه دهندگان کازموز در یک پست توضیح دادند: “در یک چارچوب سنتی، کاربر نهایی وارد رابطی می‌شود که زنجیره A را نشان می‌دهد و دارایی را از طریق یک تراکنش IBC به زنجیره B ارسال می کند. “سپس از کاربر خواسته می شود که وارد رابط دیگری شود که این بار نشان دهنده زنجیره B است و بقیه جریان محصول را تکمیل کند.” آن ها می‌گویند: “با یک مدل محصول بومی بین زنجیره ای، کاربر می‌تواند کل جریان را در یک تجربه کاربری ساده و منفرد تکمیل کند که در آن زنجیره ها مجموعه ای از دستورالعمل ها را منتقل می‌کنند و تراکنش ها را در بستر خود اجرا می‌کنند. همه اینها بدون اینکه کاربر مجبور باشد اولین رابط را ترک کند میتواند اجرا شود.”


در حالی که بلاکچین ها ذخیره قوی و تغییرناپذیر داده ها هستند، نمی توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. شبکه‌هایی مانند کازموز روی این مشکل کار می‌کنند و هدفشان این است که به کاربران اجازه دهند از یک رابط واحد به چندین بلاکچین مختلف دسترسی داشته باشند. داده‌های CoinGecko نشان می‌دهد که ATOM، رمزارز اصلی کازموز، در ۲۴ ساعت گذشته ۱.۲ درصد رشد داشته است.




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: Coindesk


انتهای خبر

0
0