بورس۲۴
1403/05/20
16:31
«رافزا» و آخرین وضعیت

بورس ۲۴: شرکت رایان هم افزا در سال ۱۳۸۴ توسط ترکیبی از شرکت های فعال در صنعت فناوری اطلاعات و با حمایت و سرمایه گذاری جمعی از فعالان بازار سرمایه تاسیس شد. فعالیت های اصلی شرکت تولید نرم افزارهای مورد نیاز کارگزاران بورس، صندوق های سرمایه گذاری و بانک ها و ارائه خدمات نرم افزاری بر آن اساس بوده است.

بورس۲۴ : شرکت رایان هم افزا در سال ۱۳۸۴ توسط ترکیبی از شرکت های فعال در صنعت فناوری اطلاعات و با حمایت و سرمایه گذاری جمعی از فعالان بازار سرمایه تاسیس شد. فعالیت های اصلی شرکت تولید نرم افزارهای مورد نیاز کارگزاران بورس، صندوق های سرمایه گذاری و بانک ها و ارائه خدمات نرم افزاری بر آن اساس بوده است.


شرکت در سال ۱۳۹۸ با سرمایه ۲۰۰ میلیارد ریالی به شرکت سهامی عام تبدیل و در سال ۱۳۹۹ وارد بازار فرابورس شد.


قیمت گذاری محصولات شرکت هر سال توسط هیئت مدیره شرکت انجام می شود. محصولات و خدمات طبق درخواست مشتریان طی قراردادهای سالیانه به آنها عرضه شده و در پایان هر فصل با توجه به عوامل ثابت و متغیر، صورتحساب صادر می گردد. عمده بخش بهای تمام شده شرکت به هزینه های پرسنلی (۶۰ تا ۶۵) درصد و هزینه استهلاک (٪۲۰) اختصاص دارد.


این شرکت در حال حاضر با سهامداری ۳۲.۷۲ درصد شرکت تامین سرمایه سپهر و ۲۶.۴۴ درصد شرکت تامین سرمایه نوین و با مارکت کپ ۸۷۰ میلیارد تومانی در بازار اول فرابورس فعالیت می کند.


در تحلیل انجام شده، شرکت رایان هم افزا با سرمایه ی ۱۰۰ میلیارد تومانی و با قیمت روز ۸۷۰ تومانی و با توجه به EPS کارشناسی شده ۱,۹۳۹ ریالی برای سال ۱۴۰۳ و با لحاظ تقسیم سود ۵۰ درصدی و احتساب درصد رشد AUM میانگین ۳۰ درصدی برای صندوق ها و فرض نرخ رشد درآمد سامانه جامع خدمات کارگزاری ۴۰ درصدی ، پی بر ای این نماد برای سال مذکور معادل ۴.۱ ارزیابی شده است.


در نظر گرفتن این نکته که درآمد شرکت از محل کارمزدی است که از کارگزاری ها، سبدگردان ها و صندوق های سرمایه گذاری ایجاد می شود، در مواقعی که بازار سهام با اقبال مواجه می شود، رشد در درآمدهای شرکت را خواهیم داشت.


1
2
3
انتهای خبر

0
0