اقتصاد نیوز
1402/08/02
09:07
🔴 انفجاری که محاسبات استراتژیک بازیگران کلیدی را بر هم زد؛ چرا خطر جنگ گسترده از هر زمانی بالاتر است؟ ▫️پس از حمله حماس بسیاری از ناظران در ابتدا ...

🔴 انفجاری که محاسبات استراتژیک بازیگران کلیدی را بر هم زد؛ چرا خطر جنگ گسترده از هر زمانی بالاتر است؟


▫️پس از حمله حماس بسیاری از ناظران در ابتدا انتظار داشتند که این جنگ، یک درگیری محدود بین اسرائیل و حماس باقی بماند. اسرائیل، ایران و آمریکا هر کدام دلایلی برای اجتناب از یک جنگ گسترده دارند. اسرائیل با پاسخ نظامی خود در غزه مشغول است، ایران احتمالا می‌خواهد از درگیری احتمالی با آمریکا جلوگیری کند، و واشنگتن علاقه‌ای به یک درگیری منطقه‌ای بی‌ثبات کننده که بازارهای نفت را مختل کند، به افراط گرایی دامن بزند و توجه را از جنگ در اوکراین پرت کند، ندارد. مهم‌ترین متحد منطقه‌ای ایران، حزب‌الله، با چالش‌های خاص خود در لبنان مواجه است، جایی که یک جنگ جدید با اسرائیل می‌تواند بحران‌های سیاسی و اقتصادی این کشور را عمیق‌تر کند.



▫️شکست اسرائیل در پیش‌بینی و جلوگیری از حمله حماس، فرضیات دیرینه آن را در مورد نحوه برخورد با دشمنان تغییر داده است. این ایده که دشمنی که به دنبال نابودی شما است، می‌تواند «محدود» یا «مدیریت» شود بی اعتبار شده است - فرضی که تاکنون سیاست اسرائیل در قبال حماس را هدایت کرده است.



@EghtesadNews_com



انتهای خبر

0
0