اخبار اکس نوین
1400/09/10
00:00
ولادیمیر پوتین: ارزهای دیجیتال ریسک بالایی دارند

اکس نوین: ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جریان همایش سرمایه‌گذاری «فراخوان روسی» در مسکو از ارزهای دیجیتال انتقاد کرد. به گفته پوتین، ارزهای دیجیتال هیچ پشتوانه‌ای ندارند و نوسانات بالایی دارند به همین خاطر ریسک و خطرات مرتبط با آنها بسیار زیاد است. وی در این رابطه گفت: ما همچنین معتقدیم که باید به کسانی که در رابطه با این خطرات صحبت می‌کنند گوش دهیم. پوتین با اشاره به اینکه برخی از کشورها در سراسر جهان شاهد پذیرش قابل‌توجه ارزهای دیجیتال هستند، خواستار نظارت و قانون‌گذاری بیشتر ارزهای دیجیتال شد. در حال حاضر، مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال در روسیه در مراحل اولیه خود قرار دارد. اگرچه دولت در حال…

اکس نوین : ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در جریان همایش سرمایه‌گذاری «فراخوان روسی» در مسکو از ارزهای دیجیتال انتقاد کرد.


به گفته پوتین، ارزهای دیجیتال هیچ پشتوانه‌ای ندارند و نوسانات بالایی دارند به همین خاطر ریسک و خطرات مرتبط با آنها بسیار زیاد است. وی در این رابطه گفت:


ما همچنین معتقدیم که باید به کسانی که در رابطه با این خطرات صحبت می‌کنند گوش دهیم.


پوتین با اشاره به اینکه برخی از کشورها در سراسر جهان شاهد پذیرش قابل‌توجه ارزهای دیجیتال هستند، خواستار نظارت و قانون‌گذاری بیشتر ارزهای دیجیتال شد. در حال حاضر، مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال در روسیه در مراحل اولیه خود قرار دارد. اگرچه دولت در حال بررسی رمزارز ملی است، حداقل ۸ قانون فدرال و پنج قانونی باید تغییر کنند تا روبل دیجیتالی اجرایی شود.


علاوه بر این، هیچ مقرراتی در رابطه با استخراج رمزارزها در روسیه وجود ندارد و این موضوع باعث شده تا برخی مدعی شوند سالانه ۲ میلیارد دلار از طریق استخراج رمزارز در روسیه درآمد ایجاد می‌شود اما هیچ مالیاتی از آن اخذ نمی‌شود. به دلیل فقدان چارچوب نظارتی، استفاده از ارزهای دیجیتال در میان مردم عادی روسیه افزایش یافته و تراکنش‌های سالانه آن از ۵ میلیارد دلار فراتر رفته است.


در سایر نقاط اتحاد جماهیر شوروی سابق نیز ارزهای دیجتیال به سرعت در حال گسترش هستند. قزاقستان اکنون از لحاظ هش ریت به بزرگترین استخراج‌کننده بیت کوین تبدیل شده و رئیس‌جمهور این کشور به دنبال دریافت مالیات بیشتر از چنین فعالیت‌هایی برای تامین هزینه‌های کشور است. در اوکراین نیز دولت فعالانه مردم را به فعالیت‌های قانونی کریپتو تشویق می‌کند. جالب است بدانید سال گذشته شهر اولشتین لهستان برای خدمات اضطراری بلاکچین اتریوم را به کار گرفت.


منبع cointelegraph


انتهای خبر

0
0