کوینیت
1399/10/17
18:00
بسیاری از فعالان حوزه‌ی رمزارزها در حال تخریب پل‌های ارتباطی خود و ریپل هستند

در بحبوحه‌ی نبرد شرکت ریپل با قانون‌گذاری یکی از شرکای تجاری ریپل شکایتی را بر علیه این شرکت مطرح کرده و وب‌سایت بلاکچین دات‌کام نیز از توقف مبادلات و حذف ریپل از این پلتفرم خبر داده است

نکات برگزیده مطلب پس از آغاز نبرد شرکت ریپل با قانون‌گذاری شرکت‌ها، سرویس‌دهندگان و سرمایه‌گذاران یکی پس از دیگری پل‌های ارتباطی خود با این شرکت را از بین می‌برند. گروه مالی تتراگون(Tetragon Financial Group) که هدایت یکی از مراحل سرمایه‌گذاری(سری سی سرمایه‌گذاری(Series C)) شرکت ریپل را بر عهده داشت، خواستار انحلال قرارداد و بازپس‌گیری ۲۰۰ میلیون دلار دارایی شده است. کیف‌پول بلاکچین دات‌کام(Blockchain.com) نیز اعلام کرده است که در هفته‌ی آینده خدمات مرتبط با این رمزارز را متوقف خواهد کرد. مانی گرام(MoneyGram) نیز تلاش می‌کند از شرکت در نبرد حقوقی ریپل با قانون‌گذاری اجتناب کند.

گروه مالی تتراگون در مقابل شرکت ریپل قرار گرفت

بر اساس گزارش نشریه‌ی بلومبرگ، یک شرکت سرمایه‌گذاری مستقر در انگلیس با نام گروه مالی تتراگون(Tetragon Financial Group) از شرکت ریپل(Ripple) شکایت کرده است. این شکایت در پی اقدام قانونی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده‌ی آمریکا ( SEC ) بر علیه شرکت ریپل مطرح شده است. بر اساس گزارش کوینیت ، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ادعا کرده است که رمزارز ایکس.آر.پی نوعی اوراق بهادار ثبت نشده محسوب می‌شود و شرکت ریپل به‌طور غیرقانونی این دارایی‌ها را به فروش رسانده است.



نوشته های مشابه

Ripple MoneyGram

همکاری ۵۰۰ میلیون دلاری MoneyGram و Ripple

ژوین ۱۹, ۲۰۱۹

بلاک‌چین دات‌کام لیر ترکیه

بلاک‌چین دات‌کام از آغاز پذیرش لیر ترکیه در صرافی خود خبر داد

فوریه ۱, ۲۰۲۰ نشریه‌ی بلومبرگ اعلام کرد که تتراگون در روز دوشنبه دادخواست خود را به‌طور مهروموم شده به دادگاه انگلیسی اوراق بهادار(Court of Chancery) ارایه کرده است و در این دادخواست خواستار عودت دارایی‌هایی شده است که بر روی ریپل سرمایه‌گذاری کرده است. تتراگون همچنین از دادگاه درخواست کرده است تا دستور موقت توقف فعالیت و قرار منع تعقیب بر علیه ریپل را صادر کند. تتراگون هدایت یکی از مراحل سرمایه‌گذاری شرکت ریپل را در سال ۲۰۱۹ بر عهده داشته است و در این مرحله شرکت ریپل مجموعا ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه جمع‌آوری کرده است. شرکت ریپل در بیانه‌ای اعلام کرد که این معامله یک شرط را شامل می‌گردد، اگر رمزارز ایکس.آر.پی به عنوان اوراق بهادار شناخته شود، تتراگون قادر خواهد بود تا رمزارزهای ایکس.آر.پی را به این شرکت عودت دهد.


رابطه‌ی مانی‌گرام و شرکت ریپل

مانی گرام(MoneyGram) یکی از بزرگترین شرکت‌های انتقال پول در جهان محسوب می‌شود. شرکت ریپل در نوامبر ۲۰۱۹ به ارزش ۵۰ میلیون دلار بر روی این شرکت سرمایه‌گذاری کرده و ۹٫۹۵ درصد از سهام این شرکت را در اختیار گرفته است.


با این وجود، در پی مواجهه‌ی شرکت ریپل با موانع قانونگذاری پرسش‌های مختلفی پیرامون همکاری مانی‌گرام با ریپل مطرح شده است. بر اساس گزارش کوینیت ، مانی‌گرام در دسامبر سال گذشته‌ی میلادی اعلام کرد که شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بر روابط این شرکت با ریپل تاثیری نگذاشته است. تسهیل نقل و انتقالات مالی در بانک‌های بزرگ و شرکت‌هایی همانند مانی‌گرام یکی از کاربردهای احتمالی محصولات شرکت ریپل را تشکیل می‌دهد.


مانی‌گرام همچنین اعلام کرد که پلتفرم او.دی.ال(ODL) و یا ریپل‌نت (RippleNet) برای انتقال مستقیم دارایی مشتریان خود مورد استفاده قرار نمی‌دهد. همچنین این شرکت طرف مقابل کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در شکایت مطرح شده محسوب نمی‌شود. در نتیجه به‌نظر می‌رسد که مانی‌گرام تلاش می‌کند از طرح دعوی سهامداران این شرکت بر اساس قوانین مقابله با تقلب طفره رفته است.


حذف ریپل از کیف‌پول بلاکچین دات‌کام

در همین زمان سرویس‌دهندگان متمرکز به دلیل ترس از مواجهه با مشکلات قانونی سرویس‌های مبتنی بر رمزارز ایکس.آر.پی را متوقف می‌کنند. بلاکچین دات‌کام(Blockchain.com) که سرویس کیف‌پول و خدمات مبادلات رمزارز را ارایه می‌کند، در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در طول یک هفته مبادلات ایکس.آر.پی را متوقف و این دارایی را از فهرست سرویس‌های خود حذف خواهد کرد. این شرکت اعلام کرد:


بلاکچین دات‌کام مبادلات ایکس.آر.پی را از ابتدای پنجشنبه؛ چهاردهم ژانویه متوقف خواهد کرد. تمامی کاربران قادر خواهند بود پس از این تاریخ رمزارزهای ایکس.آر.پی را از این پلتفرم خارج کنند. اما امکان واریز ایکس.آر.پی به این پلتفرم وجود نخواهد داشت. Blockchain.com


شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از شرکت ریپل این شرکت را با بزرگترین چالش خود مواجه ساخته است، اگر توکن‌های ایکس.آر.پی در دادگاه نیز نوعی اوراق بهادار در نظر گرفته شوند، ممکن است پایان فعالیت یکی از بزرگترین بازیگران صنعت رمزارزی را تجربه کنیم.


نظر شما نسبت به مشکلات اخیری که شرکت ریپل با آن‌ها مواجه شده است چیست؟ آیا شرکت ریپل در مسیر سقوط قرار گرفته است و یا در نهایت پس از پیروزی در برابر قانون‌گذاری با قدرت بیشتری به فعالیت خود در این صنعت ادامه خواهد داد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.


[تعداد: ۰ میانگین: ۰ /۵]

برچسب ها Blockchain.com MoneyGram Tetragon بلاکچین دات‌کام مانی گرام نبرد حقوقی ریپل گروه مالی تتراگون

انتهای خبر

0
0