اقتصاد نیوز
1401/05/25
14:41
🔴 تغییر فرمان بانک مرکزی در پایان مرداد؟ ▫️پس از فرمان دولت در راستای نجات بورس در خصوص کاهش نرخ بهره و دستور سقف 20 درصدی در این شاخص بانک مرکزی ...

🔴 تغییر فرمان بانک مرکزی در پایان مرداد؟



▫️پس از فرمان دولت در راستای نجات بورس در خصوص کاهش نرخ بهره و دستور سقف ۲۰ درصدی در این شاخص بانک مرکزی معاملات بازار باز را افزایش داده و نرخ سود این بازار را هم کاهشی کرد تا به نوعی نرخ بهره را کنترل کند. به طور کلی بانک مرکزی در هر هفته دوبازار را برای دست یابی به دوهدف مهم برگزار می کند. بازار باز و بازار بین بانکی.



▫️زمانی که در ابتدای مرداد ماه این نهاد تصمیم به کاهش نرخ بهره گرفت نرخ سود در بازار باز را نیز کاهشی کرد و ۱.۵ واحد درصد تقلیل داد. اکنون اما آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی احتمال تغییر در سیاست برگزاری بازار را در این هفته داده است.



▫️روند عملیات بازار باز در هفته اخیر ثابت مانده اما نرخ سود در این بازار صعودی شده است. در این معاملات بانک ها از بانک مرکزی استقراض نقدینگی کرده و این نهاد نیز با توجه به صلاحدید خود در این بانک ها بسط پول می کند. هر چه نرخ سود در این بازار بالاتر باشد هزینه استقراض بانک ها نیز رشد بیشتری خواهد داشت.



▫️ادامه گزارش را در سایت اکوایران ببینید.



@EghtesadNews_com



انتهای خبر

0
0