تحلیل کاربردی هلالات
1400/07/22
11:26
#شبریز پالایشگاه تبریز طی بهار 10.35میلیون بشکه نفت مصرف کرده و اندکی MTBE نیز مصرف نموده که احتمالا برای افزایش درجه آرام سوزی بنزین تولید شده اس...

#شبریز



پالایشگاه تبریز طی بهار ۱۰.۳۵میلیون بشکه نفت مصرف کرده و اندکی MTBE نیز مصرف نموده که احتمالا برای افزایش درجه آرام سوزی بنزین تولید شده است. این پالایشگاه، نفت را با نرخ ۵۷دلار هر بشکه دریافت کرده است. بر اساس گزارش های ارسالی تاکنون شبندر نفت را ۵۵.۷دلار، شپنا ۵۹.۲دلار و شاوان ۵۶.۸۶ دلار دریافت کرده است.



در مجموع ۱۰.۲۳۸میلیون بشکه محصول تولید، ۱۰.۳۵۴میلیون بشکه خوراک مصرف و ۹.۵۸۶میلیون بشکه فرآورده به فروش رسیده است. متوسط فروش هربشکه محصول ۶۴.۲دلار بوده و همانطور که گفته شد خوراک دریافتی ۵۷دلار دریافت شده است. نرخ فروش محصول پالایشگاه تبریز بالاتر از شاوان و شپنا بوده و نرخ خوراک نزدیک به شاوان و شبندر بوده است.



شپنا محصول خود را ۴دلار ارزان تر از شبریز فروخته و نفت را ۳دلار گران تر خریده است.



شبریز در ابتدای سال ۱.۱۶میلیون بشکه موجودی محصول با نرخ متوسط ۳۵.۳۶دلار هر بشکه داشته در حالی که پایان سه ماهه ۱.۸۱میلیون بشکه محصول با نرخ تمام شده ۵۲.۵دلار داشته است.



ازین زاویه کرک اسپرد محاسباتی در شبریز ۷.۲دلار است. تقریبا ۱۰درصد فروش به سود خالص تبدیل شده، در شاوان ۱۲درصد فروش به سود خالص تبدیل شده، شبندر نیز مشابه شبریز نزدیک به ۱۰درصد فروش به سود خالص تبدیل شده اما #شپنا ۶درصد فروش را به سود تبدیل کرده است!



جریان #شپنا چیست؟

انتهای خبر

0
0