بورس۲۴
1401/05/02
20:47
داروسازی فارابی : کاهش حاشیه سود در صورت عدم دریافت ارز ترجیحی و افزایش قیمت محصولات

به گزارش کدال نگر بورس ۲۴ ، درآمد عملیاتی شرکت داروسازی فارابی در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۱ ، با رشد ۵۳٪ نسبت به مدت مشابه قبلی به ۱۹۲ میلیارد تومان رسید.

داروسازی فارابی : کاهش حاشیه سود در صورت عدم دریافت ارز ترجیحی و افزایش قیمت محصولات

به گزارش کدال نگر بورس۲۴ ، درآمد عملیاتی شرکت داروسازی فارابی در دوره سه ماهه منتهی به خرداد ۱۴۰۱ ، با رشد ۵۳٪ نسبت به مدت مشابه قبلی به ۱۹۲ میلیارد تومان رسید.


بهای تمام شده درآمد های عملیاتی ( COGS ) ، سود عملیاتی و هزینه های مالی شرکت به ترتیب به میزان ۶۸٪ ، ۵٪ و ۵۶٪ نسبت به مدت مشابه دوره قبلی تغییر کرده اند.


سود هر سهم شرکت نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش ۱۷٪ داشته است که یکی از دلایل آن افزایش ۵۶٪ هزینه های غیر عملیاتی است.


شرکت در مدت سه ماهه سال ۱۴۰۱ توانسته است حدود ۲۸٪ سال مالی گذشته درآمد عملیاتی کسب کند و حدود ۴٪ سود خالص دوره قبلی را پوشش دهد.


خالص وجوه نقد حاصل از فعالیت های عملیاتی شرکت ( CGFO ) نسبت به دوره سه ماهه ۱۴۰۰ کاهش شدیدی داشته است. ( از ۶۴ میلیارد تومان مثبت و ورودی به ۴۰ میلیارد تومان منفی و خروجی ) همچنین سرمایه در گردش شرکت نسبت به مدت مشابه کاهش ۲۱۵ میلیارد تومانی داشته که این امر می تواند سبب مشکلات نقدینگی برای شرکت شود و ریسک مالی شرکت را بالا ببرد.


فروش مقداری شرکت در محصول اصلی یعنی کپسول نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ ، کاهش ۲۷٪ داشته است. نرخ فروش این محصول نسبت به سال گذشته رشد ۲۸٪ داشته است.


در این گزارش ذکر شده است که برنامه زمانی پروژه داروهای خاص که به منظور تولید محصولات جدید آغاز شده است ، به دلیل وجود تحریم ها و مشکلات در تامین ماشین آلات تغییر کرده است.


در انتهای این گزارش ذکر شده است که اگر افزایش قیمت محصولات به نسبت افزایش قیمت مواد اولیه و هزینه های عوامل تولیدی نباشد و ارز ترجیحی به شرکت اختصاص نیابد ، حاشیه سود شرکت نسبت به سال گذشته کمتر می شود.


دفارا
انتهای خبر

0
0