اخبار اکس نوین
1400/09/04
00:00
قراردادهای آتی فروش (شورت) دوج کوین به بالاترین سطح تاریخ رسید

اکس نوین: تعداد موقعیت‌های شورت (فروش) دوج کوین در صرافی بیت فینکس، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال به ۱۵.۹ میلیون واحد رسیده که ارزشی معادل با ۳.۴ میلیون دلار دارد که اوجی جدید محسوب می‌شود. برخی از تحلیلگران معتقدند این حجم از موقعیت‌های شورت منجر به شورت اسکوئیز (Short Squeeze) خواهد شد. شورت اسکوئیز حالتی است که بسیاری با تصور بر اینکه قیمت یک دارایی کاهش می‌یابد، وارد موقعیت شورت می‌شوند ولی با افزایش قیمت دارایی، موجی از لیکوئید شدن‌ها به راه می‌افتد و معامله‌گران برای جلوگیری از ضرر احتمالی، موقعیت‌های خود را به صورت دستی می‌بندند و در نتیجه قیمت، به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد. شایان ذکر است…

اکس نوین : تعداد موقعیت‌های شورت (فروش) دوج کوین در صرافی بیت فینکس، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال به ۱۵.۹ میلیون واحد رسیده که ارزشی معادل با ۳.۴ میلیون دلار دارد که اوجی جدید محسوب می‌شود.


برخی از تحلیلگران معتقدند این حجم از موقعیت‌های شورت منجر به شورت اسکوئیز (Short Squeeze) خواهد شد. شورت اسکوئیز حالتی است که بسیاری با تصور بر اینکه قیمت یک دارایی کاهش می‌یابد، وارد موقعیت شورت می‌شوند ولی با افزایش قیمت دارایی، موجی از لیکوئید شدن‌ها به راه می‌افتد و معامله‌گران برای جلوگیری از ضرر احتمالی، موقعیت‌های خود را به صورت دستی می‌بندند و در نتیجه قیمت، به میزان قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.


شایان ذکر است دوج کوین اکنون بیش از ۷۰ درصد با اوج خود فاصله دارد.


پس از آنکه کاربری در توییتر به افزایش میزان موقعیت‌های شورت در صرافی بیت فینکس واکنش نشان داد، بیلی مارکوس بنیان‌گذار دوج کوین در پیامی توییتری مسئله بی ارزش بودن دلار را مطرح کرد. ایلان ماسک نیز همانند همیشه به توییت بیلی مارکوس واکنش نشان داد و دو ایموجی آتش برای آن ارسال کرد.


در حالی که برخی تورم دوج کوین را بزرگترین مزیت آن می‌بینند، برخی از افراد برجسته صنعت از آن به‌عنوان یک نقص بزرگ یاد می‌کنند. همانطور که گزارش دادیم، برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل اخیرا گفته بود به دلیل پویایی تورمی دوج کوین به سراغ آن نخواهد رفت.


از سوی دیگر، ایلان ماسک معتقد است اگر بزرگترین میم کوین بازار به اندازه کافی مقیاس‌پذیر شود، می‌تواند به عنوان یک ابزار پرداختی، موفق شود. در همین راستا و برای بهبود دوج کوین برای استفاده روزمره، اوایل این ماه به دنبال به‌روزرسانی مهمی، کارمزدهای دوج کوین به میزان قابل‌توجهی کاهش یافت.


ایلان ماسک بارها از ارزهای فیات انتقاد کرده است و در ماه مه نیز به صراحت اعلام کرد از ارزهای دیجیتال در مقابل همتایان فیات خود حمایت خواهد کرد.


منبع u.today


انتهای خبر

0
0