بورس۲۴
1403/04/10
09:40
محاسبه ناو در «ومعادن» و بررسی آخرین متغیرهای بنیادی

بورس ۲۴: بزرگترین هلدینگ معدنی فلزی کشور در انتهای اردیبهشت ۱۴۰۳ تقریبا ۳۱ هزار میلیارد تومان در شرکت های بورسی و غیربورسی سرمایه گذاری کرده است؛ ۶۰٪ بورسی و ۴۰٪ غیربورسی. تقریبا ۶۶٪ از این منابع در صنعت استخراج کانه های فلزی سرمایه گذاری شده است.

بورس۲۴ : بزرگترین هلدینگ معدنی فلزی کشور در انتهای اردیبهشت ۱۴۰۳ تقریبا ۳۱ هزار میلیارد تومان در شرکت های بورسی و غیربورسی سرمایه گذاری کرده است؛ ۶۰٪ بورسی و ۴۰٪ غیربورسی . تقریبا ۶۶٪ از این منابع در صنعت استخراج کانه های فلزی سرمایه گذاری شده است .


در روز دوشنبه، ۴ تیر ۱۴۰۳ ارزش بازار سرمایه گذاری های بورسی این غول معدنی فلزی به حوالی ۱۶۹ هزار میلیارد تومان رسیده و این یعنی با احتساب ۲۳.۸ همت بهای تمام شده این سبد، تقریبا ۱۴۵.۲ هزار میلیارد تومان ارزش افزوده برای سهامداران ایجاد شده است. بیشترین ارزش افزوده از محل صنعت استخراج کانه های فلزی حاصل شده؛ بدین صورت که سرمایه گذاری در شرکت های #کگل، #کنور، #کچاد و #کگهر به ترتیب ۳۱.۲، ۲۲.۲، ۲۲.۱ و ۲۰.۷ همت ارزش افزوده به همراه داشته است.


در این تاریخ، خالص ارزش روز دارایی های شرکت بدون احتساب ارزش روز سبد غیربورسی تقریبا ۱۹۳ هزار میلیارد تومان محاسبه شده که با احتساب سرمایه اسمی ۳۰ همتی، خالص ارزش دارایی های متعلق به هر سهم ۶۴۲ تومان محاسبه می شود و این یعنی هر سهم #ومعادن تقریبا ۵۳٪ کمتر از ارزش ذاتی خود در بازار دست به دست می شود. ( قیمت روز هر سهم: ۳۰۰ تومان).


1

تصویر زیر گویای پروژه های توسعه ای در دل #ومعادن است. در یک سال آینده، تولید آهن اسفنجی در فولاد کردستان ، الماس آرتاویل و فولاد اقلید پارس به بهره برداری خواهد رسید یا به عبارت بهتر تناژ تولید این ماده معدنی مهم به میزان ۳.۸ میلیون تن در #ومعادن بیشتر خواهد شد.


22

از منظر تکنیکال به خوبی به کانال بلندمدت خود واکنش نشان داده و پیش بینی می شود که به سمت سقف ۵۰۰ تومان حرکت کند.


33
انتهای خبر

0
0