آکادمی هلاکوئی
1401/04/10
18:30
فورک اتریوم در حالی که شبکه آزمایشی سپولیا برای Merge آماده می شود، موفقیت آمیز بود

به گفته توسعه دهندگان اصلی اتریوم از جمله…

به گفته توسعه دهندگان اصلی اتریوم از جمله تیم بیکو(Tim Beiko) از بنیاد اتریوم، هارد فورک difficulty bomb-delaying Gray Glacier در روز پنجشنبه بدون هیچ مشکلی روی اتریوم اجرا شد.


شبکه آزمایشی سپولیا(Sepolia) قرار است در چند روز آینده ارتقاء Merge خود را انجام دهد و دومین شبکه آزمایشی است که قبل از Merge رسمی، به صورت آزمایشی پشت سر گذاشته می شود.


به گفته Etherscan، هارد فورک Grey Glacier در بلوک شماره ۱۵۰۵۰۰۰۰ تقریبا در ساعت ۶:۵۴ صبح به وقت شرقی روز پنجشنبه آغاز شد. هارد فورک اکنون difficulty bomb را تقریبا ۷۰۰۰۰۰ بلوک یا ۱۰۰ روز به تاخیر می اندازد و به توسعه دهندگان تا اواسط اکتبر(اواخر مهر) فرصت می دهد تا Merge مورد انتظار را تکمیل کنند.


تیم بیکو، مدیر انجمن بنیاد اتریوم، بلافاصله در روز پنجشنبه در توییتر به این نکته اشاره کرد که در ۲۰ بلوک گذشته از فورک، همه یادداشت‌های نظارت شده همگام باقی می‌مانند و اظهار داشت:


۲۰ بلوک از فورک گذشته است و به نظر خوب می رسد: همه نود های نظارت شده به جز @OpenEthereumOrg که از فورک پشتیبانی نمی کند، همگام هستند. هیچ بلوکی در زنجیره قدیمی تا کنون وجود ندارد!


Nethermind، توسعه‌دهنده اکوسیستم اتریوم در توییتر نیز موفقیت هارد فورک را تایید کرد و افزود که difficulty bomb با موفقیت به تعویق افتاده است.


222222222 300x286 - فورک اتریوم در حالی که شبکه آزمایشی سپولیا برای  Merge آماده می شود، موفقیت آمیز بود

difficulty bomb مکانیزمی است که به منظور بی انگیزگی تدریجی استخراج کنندگان اتر (ETH) از استخراج اثبات کار (PoW) در اتریوم قبل از Merge نهایی شبکه با زنجیره بیکن مبتنی بر اثبات سهام (PoS) ایجاد شده است.


این کار با افزایش سطح دشواری پازل ها در الگوریتم استخراج PoW انجام می شود، در نتیجه زمان بلوک طولانی تر و پاداش استخراج ETH کمتر می شود. این مکانیسم همچنین به دلیل کند شدن تدریجی ایجاد بلوک، تکمیل Merge را برای توسعه دهندگان بسیار پیچیده تر می کند.


عقب راندن difficulty bomb مورد نیاز بود، زیرا سرعت ایجاد بلاک جدید را به قدری کند می کرد که ارائه ارتقاء شبکه جدید تقریبا غیرممکن بود.


به دلیل اینکه ادغام در سال‌های اخیر تاخیرهای زیادی را تجربه کرده است، difficulty bomb بارها به عقب رانده شده است. تاخیر قبلی Arrow Glacier در دسامبر ۲۰۲۱(دی ۱۴۰۰) رخ داد وdifficulty bomb را تا اواسط سال ۲۰۲۲ به عقب راند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0