اخبار اکس نوین
1401/09/12
08:00
هدف بیت کوین چیست ؟ | بیت‌کوین؛ حرکتی به سوی آزادی از دولت‌ها

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد در مورد ارز دیجیتال بیت کوین مطرح می‌کنند این است که هدف بیت کوین چیست ؟ اصلا این ارز دیجیتال قصد دارد چه تغییراتی در نظام مالی و پولی جهان به وجود بیاورد؟ در ادامه این مقاله تصمیم داریم در مورد هدف بیت کوین صحبت کنیم. در صورتی که شما هم تمایل دارید با این ارز دیجیتال و هدف از خلق و عرضه آن آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید. هدف بیت کوین چیست ؟ بیت کوین با اهداف مختلفی وارد چرخه پولی جهان شد. در ادامه این بخش تلاش می‌کنیم به صورت مختصر و مفید بیان کنیم که…

یکی از سوالاتی که بسیاری از افراد در مورد ارز دیجیتال بیت کوین مطرح می‌کنند این است که هدف بیت کوین چیست ؟ اصلا این ارز دیجیتال قصد دارد چه تغییراتی در نظام مالی و پولی جهان به وجود بیاورد؟ در ادامه این مقاله تصمیم داریم در مورد هدف بیت کوین صحبت کنیم. در صورتی که شما هم تمایل دارید با این ارز دیجیتال و هدف از خلق و عرضه آن آشنا شوید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.


مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:


بیت کوین با اهداف مختلفی وارد چرخه پولی جهان شد. در ادامه این بخش تلاش می‌کنیم به صورت مختصر و مفید بیان کنیم که هدف بیت کوین چیست .


اگر بخواهیم بدانیم که مهم‌ترین هدف بیت کوین چیست ، به این نتیجه می‌رسیم که این ارز دیجیتال به وجود آمد تا جایگزینی برای ارزهای فیات و رایج کشورها باشد. این ارزهای رایج همیشه تحت کنترل نهادها و سازمان‌های حکومتی قرار دارد ولی بیت‌کوین آمد تا کاربران را از چنگال نظارت نهادهای حکومتی نجات دهد.


در ارزهای فیات، ابتدا تراکنش‌های ما برای بانک ارسال می‌شود. وقتی بانک، تراکنش را تایید کرد آن موقع تراکنش انجام می‌شود. این در حالی است که تراکنش‌های بیت کوین چنین قاعده‌ای را ندارد و از سیستم همتا به همتا (Peer To Peer) پیروی می‌کند؛ یعنی برای انجام تراکنش نیاز به کمک گرفتن از یک نهاد یا سیستم مرکزی نیست و خود کاربران شبکه بیت کوین می‌توانند تراکنش را تایید کنند.


تاکنون فکر کرده‌اید که عامل حاکم بر شبکه بیت کوین چیست یا کیست؟ حاکمان شبکه بیت کوین، خود کاربران هستند. اگر مقاله پروتکل بیت کوین چیست (لطفا لینک بدهید) را مطالعه کنید، متوجه خواهید شد که هر تراکنشی که می‌خواهد انجام شود، برای تمام کاربران یا نودها (گره‌ها) ارسال می‌شود. در صورتی که گره‌ها این تراکنش را تایید کنند، نهایی خواهد شد.


سیستم مالی دولتی و حکومتی، از دارایی‌های افراد آگاهی دارد و می‌تواند از آن‌ها به خاطر این دارایی‌ها مالیات بگیرد. این در حالی است که در شبکه بیت کوین، هویت کاربران نامشخص می‌ماند و از این رو امنیت و حریم خصوصی آن‌ها حفظ می‌شود.


یکی از آرمان‌ها و اهداف اصلی بیت کوین این است که در بین مردم کشورهای مختلف رواج پیدا کند و روزی برسد که مردم سراسر جهان برای خریدهای ساده و روزمره خودشان هم از این رمز ارز استفاده کنند. در حال حاضر تعداد قابل توجهی از کشورهای جهان، این ارز دیجیتال را به رسمیت شناخته‌اند و این روند ادامه دارد.


اگر کمی در مورد بیت کوین تحقیق کنید، متوجه خواهید شد که بیت کوین چیست و چگونه به دست می آید. همچنین درک خواهید کرد که دلیل اصلی ارزشمند بودن این ارز دیجیتال عرضه و تقاضایی است که برای آن وجود دارد. تنها امکان استخراج ۲۱ میلیون بیت کوین در این جهان وجود دارد؛ از این رو این ارز مثل طلا کمیاب و محدود است و همین کمیاب بودن است که به آن ارزش می‌بخشد.


یکی از اهداف مهم بیت کوین، سرمایه‌گذاری افراد و شرکت‌ها روی این ارز دیجیتال است. در سال‌های اخیر، این رمز ارز عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته و به یک دارایی عالی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت تبدیل شده است. درست است که شاهد نوسان‌های زیادی در حوزه این رمز ارز بوده‌ایم ولی به طور کلی بازدهی خوبی از این ارز شاهد بوده‌ایم.


راه‌های مختلفی برای کسب درآمد از بیت کوین وجود دارد. یکی از معروف‌ترین راه‌ها، خرید دستگاه ماینر و فعالیت در زمینه استخراج یا ماینینگ ارزهای دیجیتال است. این روزها افراد زیادی می‌خواهند از طریق ماینینگ به درآمد برسند و از این رو سوال می‌کنند که ماینر بیت کوین چیست ؟ ماینر بیت کوین، دستگاهی است که با استفاده از آن می‌توان در فعالیت‌های ماینینگ شرکت کرد و به درآمد رسید.


عیب دستگاه‌های ماینر، برق زیادی است که مصرف می‌کنند ولی اگر بتوانید دستگاه پرقدرت و به‌روزی خریداری کنید، مطمئنا درآمد حاصل از ماینینگ برای شما مناسب و قابل قبول خواهد بود و هزینه برق را هم پوشش می‌دهد.


البته از طریق معامله‌گری ارزهای دیجیتال یا سرمایه‌گذاری بلندمدت روی آن هم می‌توانیم به درآمد برسیم. البته توجه داشته باشید که ارزهای دیجیتال نوسانات زیادی دارند و معامله‌گری در این حوزه نیاز به دانش و مهارت دارد. بنابراین اگر می‌خواهید در زمینه معامله‌گری رمز ارزها فعالیت کنید، حتما ابتدا روی یادگیری این مهارت سرمایه‌گذاری کنید.


یکی از سوالاتی که خیلی از مخاطبان مطرح می‌کنند این است که قیمت دستگاه بیت کوین چیست و برای خرید دستگاه ماینر باید چقدر هزینه کنیم؟ در پاسخ به این سوال می‌توان گفت که دستگاه‌های ماینر از نظر قیمت خیلی متنوع هستند و با توجه به نوسانات هر روزه قیمت دلار، واقعا نمی‌توان کف و سقف مشخصی برای قیمت دستگاه بیت کوین در نظر گرفت.


در صورتی که می‌خواهید در زمینه ماینینگ فعالیت کنید و قصد دارید یک دستگاه ماینر مناسب برای این کار خریداری کنید، پیشنهاد می‌شود با متخصصان این حوزه مشورت کنید تا بتوانید با یک قیمت مناسب، دستگاه خوبی بخرید و ماینینگ پربازده‌ای داشته باشید.


هولدرها کسانی هستند که هدفشان از خرید و فروش بیت کوین ، معامله‌گری نیست؛ آن‌ها دنبال نگهداری بلندمدت این رمز ارز هستند و وقتی قیمت بیت کوین به اندازه کافی رشد کرد، برای فروش و کسب سود اقدام می‌کنند.


بین نگهداری بلندمدت بیت کوین و هدف این ارز دیجیتال، یک رابطه مشخص برقرار است: وقتی افراد زیادی روی این رمز ارز سرمایه‌گذاری می‌کنند و زمان زیادی این ارز را نگه می‌دارند، تمایل سایر افراد به سرمایه‌گذاری روی این ارز هم افزایش می‌یابد. در نتیجه پس از مدتی شاهد افزایش ارزش بازار این رمز ارز، رشد قیمت و تبدیل شدن آن به یک ارز رایج در مبادلات روزمره خواهیم بود.


بیت کوین آمده است تا به عنوان طلای دیجیتال شناخته شود و حتی در آینده به یک دارایی ارزشمند و پایدار مثل طلا تبدیل شود. معامله‌گران و هولدرهای بزرگ می‌توانند به مدد سرمایه‌گذاری روی این رمز ارز، به آن قدرت ببخشند و آن را وارد مبادلات روزمره کنند.


در شرایط کنونی که قیمت دلار روز به روز بیشتر می‌شود، بسیاری از افراد دنبال روشی هستند که بتوانند ارزش منابع مالی ریالی خود را حفظ کنند و جلوی کاهش ارزش این منابع را بگیرند. یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ ارزش دارایی‌ها، خرید بیت کوین و سرمایه‌گذاری روی این رمز ارز ارزشمند است.


با خرید بیت کوین و معامله‌گری آن می‌توانید به رشد ارزش دارایی‌های خود کمک کنید. حتی اگر هنر معامله‌گری این ارز دیجیتال را ندارید، اصلا نگران نباشید؛ چون می‌توانید با بیت‌کوین‌های خود به منزله طلا رفتار کنید و با دید بلندمدت به آن‌ها بنگرید. تجربه نشان داده است که در افق بلندمدت، این ارز دیجیتال حرکت رو به رشدی دارد.


در این مقاله تلاش کردیم به این پرسش پاسخ دهیم که هدف بیت کوین چیست و چگونه می‌توان از این رمز ارز به درآمد رسید. غیر از مواردی که به عنوان اهداف بیت کوین بیان کردیم، از نظر شما این رمز ارز چه هدف‌های دیگری دارد؟ سرمایه‌گذاری روی ماینینگ چه مزایا و معایبی به همراه داشته باشد؟ لطفا نظرها و پیشنهادهای خود را با ما و سایر همراهان صرافی آنلاین اکس نوین در بخش دیدگاه‌ها (زیر همین مقاله) به اشتراک بگذارید.


منابع: New Scientist / Cointelegraph


انتهای خبر

0
0