اخبار اکس نوین
1401/09/16
12:22
بیت کوین کش چیست ؟ | یک انشعاب ارزان و سریع از بیت کوین

سال ۲۰۱۷ بود که اختلاف نظری بین متخصصان بیت کوین شکل گرفت. حل نشدن این اختلافات سبب شد انشعاب یا فورک جدیدی از بیت کوین به نام بیت کوین کش (Bitcoin Cash) شکل بگیرد. در صورتی که به صنعت کریپتوکارنسی علاقه دارید، احتمالا نام این ارز را شنیده‌‌اید و این پرسش برایتان مطرح شده که بیت کوین کش چیست ؟ در این مقاله تصمیم داریم با این رمز ارز و خصوصیات آن آشنا شویم. در صورتی که شما هم به این رمز ارز علاقه دارید یا تمایل دارید با این ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین آشنا شوید، تا پایان این مقاله همراه ما بمانید. بیت کوین کش چیست ؟…

سال ۲۰۱۷ بود که اختلاف نظری بین متخصصان بیت کوین شکل گرفت. حل نشدن این اختلافات سبب شد انشعاب یا فورک جدیدی از بیت کوین به نام بیت کوین کش (Bitcoin Cash) شکل بگیرد. در صورتی که به صنعت کریپتوکارنسی علاقه دارید، احتمالا نام این ارز را شنیده‌‌اید و این پرسش برایتان مطرح شده که بیت کوین کش چیست ؟


در این مقاله تصمیم داریم با این رمز ارز و خصوصیات آن آشنا شویم. در صورتی که شما هم به این رمز ارز علاقه دارید یا تمایل دارید با این ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک چین آشنا شوید، تا پایان این مقاله همراه ما بمانید.


مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:


یکی از سوالاتی که علاقمندان به بیت کوین و ارزهای دیجیتال مطرح می‌کنند این است که بیت کوین کش چیست و چه تفاوتی با بیت کوین دارد؟ بیت کوین کش (Bitcoin Cash) یک ارز دیجیتال و شبکه مبتنی بر بلاک‌چین است و با واحد BCH نمایش داده می‌شود. شبکه بیت کوین کش هم مثل بیت کوین، غیرمتمرکز است و به همین خاطر در هنگام معامله این رمز ارز، هیچ سیستم و سرور مرکزی در کار نیست.


رمز ارز بیت کوین کش در نخستین روز از ماه آگوست سال ۲۰۱۷ با این هدف متولد شد که مشکل کمبود ظرفیت تراکنش بیت کوین را حل و فصل کند. در واقع این ارز یک انشعاب یا هارد فورک از بیت کوین به حساب می‌آید.


یکی دیگر از سوالات مهم در مورد رمز ارز بیت کوین کش، این است که تفاوت بین بیت کوین و بیت کوین کش چیست ؟ در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین تفاوت‌ها بین دو ارز دیجیتال اشاره شده است:


ظرفیت و سرعت تراکنش‌های بیت کوین کش خیلی بیشتر از بیت کوین است؛ زیرا ظرفیت هر کدام از بلاک‌های بیت کوین ۱ مگابایت و ظرفیت هر کدام از بلاک‌های بیت کوین کش، ۸ تا ۳۲ مگابایت است. در نتیجه شبکه بلاک‌چین بیت کوین کش این قابلیت و قدرت را دارد که در یک بازه زمانی مشخص، تراکنش‌های خیلی بیشتری نسبت به بیت‌کوین انجام دهد.


مطالعات نشان می‌دهد که شبکه بیت کوین می‌تواند در هر ثانیه حدود هفت تراکنش انجام دهد. به همین دلیل این شبکه برای جهانی شدن به مشکل می‌خورد و نمی‌تواند سرعت قابل قبولی از خودش به نمایش بگذارد. این در حالی است که بیت‌کوین کش با افزایش ظرفیت بلاک‌ها می‌تواند تراکنش‌های بیشتری را در عرض یک ثانیه به سرانجام برساند.


کارمزد تراکنش‌هایی که در شبکه بیت کوین کش انجام می‌شود، خیلی کمتر از کارمزد تراکنش‌های بیت کوین است؛ از این رو بیت کوین کش این قدرت و قابلیت را دارد که به یک پول نقد دیجیتال تبدیل شود. در جدول زیر تلاش کرده‌ایم تفاوت‌ها بین این دو ارز دیجیتال را بیان کنیم:


درست است که بیت کوین کش، مزایای مختلفی نسبت به بیت کوین دارد ولی معایب خاص خودش را هم دارد. کسانی که سوال می‌کنند بیت کوین کش بخریم یا نه ، بهتر است از این معایب آگاهی و اطلاع داشته باشند:


با توجه به سرعت بالای تراکنش بیت کوین کش و کارمزد پایین تراکنش آن، علاقه به این رمز ارز به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. از طرفی قیمت ساتوشی بیت کوین کش نسبت به بیت کوین پایین‌تر است و به همین خاطر افراد می‌توانند خیلی راحت‌تر این ارز دیجیتال را خریداری و به کیف پول خود اضافه کنند.


خوشبختانه بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال (مانند صرافی آنلاین اکس نوین) اقدام به فروش بیت کوین کرده‌اند و والت‌های بسیاری این ارز را پشتیبانی می‌کنند. با جستجو کلمه بیت کوین کش قیمت آن به صورت آنلاین و لحظه‌ای مشخص می‌شود. در زمان نگارش این مقاله قیمت هر واحد از این رمز ارز، ۱۱۰ دلار بود.


در ابتدا برخی از متخصصان حتی فکرش را هم نمی‌کردند که بیت کوین کش بتواند به چنین جایگاهی برسد ولی به خاطر مزایایی که داشت موفق شد به بهترین و موفق‌ترین هارد فورک تاریخ ارزهای دیجیتال تبدیل شود. روند استخراج این ارز نشان می‌دهد که ماینرها به فرایند ماینینگ این ارز اعتقاد دارند و بر این باور هستند که این رمز ارز یکی از ارزهای آینده‌دار به حساب می‌آید.


مطالعات و پیش‌بینی‌ها در مورد آینده بیت کوین کش نشان می‌دهد که قیمت این رمز ارز در سال ۲۰۲۳ به ۴۶۰ دلار می‌رسد، در سال ۲۰۲۵ قیمت ۶۰۰ دلار را ثبت می‌کند و تا پایان سال ۲۰۲۷، به بالای ۱۵۰۰ دلار خواهد رسید. البته قیمت تمام رمز ارزها به نوعی به قیمت بیت کوین بستگی دارد و در صورتی که پادشاه رمز ارزها رشد کند، سایر ارزها هم به پیروی از آن شاهد رشد خواهند بود.


خوشبختانه اپلیکیشن‌های مختلفی وجود دارد که به کمک آن‌ها می‌توانید به صورت رایگان ارز دیجیتال کسب کنید. یکی از اپلیکیشن‌هایی که با دیدن تبلیغات و فعالیت‌های مختلف در آن می‌توانید ارز دیجیتال بگیرید، فری بیت کوین کش (Free Bitcoin Cash) است. البته برای استفاده از این برنامه لازم است از وی‌پی‌ان خود استفاده کنید.


با استفاده از ایمیل خود می‌توانید در این برنامه ثبت نام کنید. توجه داشته باشید که باید آدرس کیف پول خود را وارد کنید تا بیت کوین کش‌هایی که دریافت می‌کنید به آن منتقل شود. فعالیت در این برنامه می‌تواند راه خوبی برای درآمدزایی از صنعت رمز ارزها باشد.


در این مقاله تلاش کردیم با رمز ارز بیت کوین کش آشنا شویم. همچنین بررسی کردیم که معایب و مزایای بیت کوین کش چیست . در صورتی که می‌خواهید این ارز دیجیتال را خریداری کنید حتما از ابزارهای تحلیلی مثل نمودار عقربه ای بیت کوین کش استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند که تصمیم بهتر و هوشمندانه‌تری بگیرید و در اثر خرید این ارز ضرر نکنید.


در صورتی که می‌خواهید یک سرمایه‌گذاری امن و مطمئن در صنعت کریپتوکارنسی داشته باشد و از بابت امنیت سرمایه‌گذاری، خیال خود را راحت کنید، بهترین راه خرید بیت کوین است. ارزش بازار این ارز از تمام رمز ارزها بیشتر است، اکثر ماینرها روی این ارز فعالیت می‌کنند و به همین خاطر شبکه بیت کوین امنیت بالایی دارد.


آیا تاکنون در مورد بیت کوین کش تحقیق کرده‌اید؟ آیا می‌دانید چه عواملی روی قیمت این ارز تاثیر دارد؟ از نظر شما آینده این رمز ارز به کجا خواهد رسید؟ لطفا نظرها و تجربیات خود را با ما و سایر همراهان مجموعه اکس نوین در بخش دیدگاه‌ها (زیر همین مقاله) به اشتراک بگذارید.


منابع: BitcoinCash / bitcoin.com


انتهای خبر

0
0