بورس۲۴
1402/11/07
22:33
سامانه «وکار» به پلتفرم داتین مهاجرت کرد

بورس۲۴ - نشست خبری معاون فناوری اطلاعات بانک کارآفرین با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست...

بورس۲۴ : نشست خبری معاون فناوری اطلاعات بانک کارآفرین با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار بورس۲۴ ، در این نشست از مهاجرت سامانه های بانک کارآفرین به راهکار جامع بانکی داتین رونمایی شد.


علی اصغر تقوی، معاون مدیر عامل در امور فناوری بانک گفت: پیش از این بانک کارآفرین به صورت یکباره و هم‌زمان داده‌های حوزه مصارف ارزی خود را در روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه به راهکار جامع بانکی داتین انتقال داد.


وی گفت: این پروژه از ابتدای سال جاری به صورت فشرده آغاز شد و پس از طی مراحل تحلیل شکاف، بومی‌سازی، آماده‌سازی زیرساخت و استقرار سامانه‌ها و آموزش کاربران، در نهایت با مهاجرت داده و بهره‌برداری کامل در ۲۲ دی‌ماه به سرانجام رسید.


بله گفته وی، به منظور کاهش ریسک‌های احتمالی، خدمات بانک با اطلاع‌رسانی قبلی به مشتریان از عصر روز پنجشنبه ۲۱ دی‌ماه قطع و فرایند استخراج داده‌ها و مهاجرت به سامانه‌های جدید آغاز شد.


تقوی گفت: هم‌زمان، عملیات استقرار نهایی و اتصال سامانه‌های جدید به شتاب، ساتنا، پایا، چکاوک، صیاد، نهاب و سایر سامانه‌های بانک مرکزی تا عصر روز جمعه ۲۲ دی‌ماه انجام شد و با برقراری مجدد دسترسی به خدمات بانک در این زمان، مشتریان بانک کارآفرین توانستند خدمات بانکی را بر بستر سامانه‌های داتین دریافت کنند.


معاون مدیر عامل بانک کارآفرین گفت: مهاجرت سامانه های بانکی کارآفرین به داتین حایز اهمیت بود. از بعد اینکه سازمان را همراستا کنیم، از بعد آموزش پرسنل در شعب و مهاجرت از منظر مشتری و اطلاعات و داده های هسته قبلی بانک در سامانه جدید جانمایی شود، مورد اهمیت بود .


وی گفت: این پروژه از بهمن سال گذشته استارت خورد و قرار داد منعقد شد و از خرداد کار عملیاتی شروع شد و از مهر ماه پروژه با شدت بیشتری پیگیری شد و دردی ماه مهاجرت با موفقیت انجام شد.


به گفته وی، توسط بدنه کارشناسی بانک با یک اجماع این محصول انتخاب شدو این فرایند از منظر مشتری کلیدی بود که برای این افراد متاثر از تغییرات نشوند.


تقوی گفت: از منظر مشتری،پلتفرم های دیجیتال یکی از موارد بود که به آن توجه شود و در حال حاضر همه چیز در های‌بانک تجمیع شده است و از منظر بانک این مهاجرت به صورت یکباره اتفاق افتاد و کارمندان به صورت موازی با دو هسته مواجه نشوند.


وی گفت: زمانی این مهاجرت انجام شد که شعب درگیر نشوند و از ۲ بعد ظهر بعد از ساعت کاری تا روز جمعه این مهاجرت انجام شد.پروژه دیتا سنتر بانک هم استارت خورده که تا پایان فروردین ۱۴۰۳ به بهره‌برداری برسانیم.


وی خاطر نشان کرد: بیش از ۱۵ هزار تماس در این دو هفته در CRMبانک پاسخ دادیم و متوسط زمان پاسخگویی ۵ دقیقه بوده است ما در شرایط پایداری هستیم و میزان این تماس ها کاهش یافته است.


به گفته وی، برنامه اصلی ما طرح ریزی در سیستم دیجیتال بانک کارآفرین است ما در برنامه آتی استقرار اکوسیستم دیجیتال را دستور کار داریم.این کار موجب کاهش هزینه ها و افزایش تمرکز در سیستم ها شود. نوآورانه ببینیم محصولات جدید و خلاقیت داشته باشیم.


معاون فناوری اطلاعات بانک کارآفرین در ادامه داد: برای اینکه این پروژه به سطح عملیاتی برسد باید بیش از ۱۰۰۰ نفر را آموزش می‌دادند.


وی در ادامه درباره بررسی انتخاب داتین گفت: این پروژه را یازده کارگروه اصلی مدیریت کرده است.


انتهای خبر

0
0