سهامیاب - آموزش بورس
1401/02/27
11:13
#خبرنامه 📣گزیده‌ای از اخبار سیاسی – اقتصادی / بورسی در 24 ساعت اخیر 🔴 ندپرایس: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با آل ثانی وزیر امو...

#خبرنامه



📣گزیده‌ای از اخبار سیاسی – اقتصادی / بورسی در ۲۴ ساعت اخیر



🔴 ندپرایس: آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگو با آل ثانی وزیر امور خارجه قطر گفتگو کرد و از نقش سازنده قطر در تلاش برای حل مسائل با ایران، حمایت مستمر از حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین و همچنین کمک‌های دیپلماتیک قطر با افغانستان تشکر کرد.



🔴 پولتیکو به نقل از مقامات غربی:


فرستاده‌ی اروپا به علی باقری گفت که امریکا فقط پس از احیای برجام ممکن است درمورد حذف سپاه از لیست تروریسم مذاکره کند


ایران نشان داد که آماده است فعلا درمورد موضوعاتی غیر از سپاه مذاکره کند


دیپلمات‌ها در انتظار پیشنهادات جایگزین تهران هستند‌.



🔴 ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اظهار داشت:


متن احیای برجام کاملا آماده است اما مسائل سیاسی همچنان باقی مانده است. روسیه از متن فعلی درباره برجام رضایت دارد، در صورت اتخاذ تصمیمات سیاسی، می توان برجام را تا چند روز دیگر احیا کرد.



🔵 تورم سالانه قیمت تولیدکننده بخش‌های خدمات در زمستان ۱۴۰۰ به ۴۶.۹ درصد رسید که نسبت به تورم سالانه ۴۶.۳ درصدی در پاییز گذشته، ۰.۶ واحد درصد افزایش داشته است.



🔵 در آمریکا، میزان تقاضای استخدام کارفرمایان نسبت به افراد بیکار به نسبت باورنکردنی ۱.۸ رسیده که بالاترین سطح تاریخ است! لذا نیروی کار آمریکا با پیشنهاد روز افزون حقوق و دستمزد مواجه بوده و ماههای خوبی پیش رو دارد!



🔵 بانک مرکزی روسیه می گوید که تحریم انرژی و رشد قیمتهای جهانی باعث شده تا مازاد حساب جاری این کشور در ۴ ماه گذشته نسبت به سال قبل ۳ برابر شده و به رکورد ۹۵.۸ میلیارد دلار برسد که بالاترین سطح از سال ۱۹۹۶ است!



🔵 مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه خبر داد که این اتحادیه هنوز به توافقی درباره بسته ششم تحریم‌ها علیه روسیه دست نیافته است.



🔵 شاخص تورم مراکز عمده فروشی آلمان در ماه آوریل به ۲۳.۸٪+ رسیده که بالاترین سطح تاریخ این کشور است.



🔵 معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه:


در ازای صادرات نفت به کوبا، غلات مورد نیاز خود را تامین می‌کنیم.



🟢 مدیرعامل بانک دی از مذاکرات امید بخش با بانک‌مرکزی، سازمان ‌بورس و فرابورس برای برگزاری مجمع سالانه و بازگشایی نماد این بانک خبر داد.



✅ 📊👈سهام یاب

انتهای خبر

0
0