بورس۲۴
1402/06/28
10:47
پیش بینی فروش ۸ همتی برای گلدیران

روز گذشته جلسه بازدید از کارخانه گلدیران با حضور خبرنگاران و تحلیلگران بازار برگزار شد. در جلسه هم اندیشی با مدیران شرکت در خصوص برنامه های آتی و عملکرد شرکت صحبت شد.

پیش بینی فروش 8 همتی برای گلدیران

بورس۲۴ : روز گذشته جلسه بازدید از کارخانه گلدیران با حضور خبرنگاران و تحلیلگران بازار برگزار شد. در جلسه هم اندیشی با مدیران شرکت در خصوص برنامه های آتی و عملکرد شرکت صحبت شد.


فرزام زمانی مدیر اجرایی گلدیران گفت: حدود ۳۰ سال از فعالیت شرکت می‌گذرد. حدود ۵ میلیون خانوار از محصولات گلدیران و یک میلیون خانواده از محصولات جی پلاس استفاده می‌کنند.


صنایع گلدایران، مهندسی و مشاور صنایع مبتکران گلدایران، تینا همراه پارس، صنایع گلدایران مدیا از شرکت‌های صنعتی ما هستند.


وی افزود: شرکت‌های مشتریان گلدایران، نگرش تبلیغ نو، بیمه برخط گلدایران آسایش، لجستیک گلدایران نوین کیش، حمل و نقل بین‌المللی گلدایران، حمل و نقل و توسعه ترابر گلدایران از شرکت‌های تابعه گروه توسعه‌ای گلدایران هستند.


زمانی گفت: در ۴ شرکت محصولات را با برند جی پلاس تولید می‌کنیم. تلویزیون، مایکروویو، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی و جاروبرقی مهم‌ترین محصولات این برند هستند.


مدیر اجرایی شرکت افزود: در شرکت فناوری های گلدایران انواع مانیتورهای تجاری و اداری را تولید می کنیم. در مانیتورهای اداری رتبه اول را در کشور داریم. مانیتورهای گیمینگ، موس و کیبورد هم از دیگر محصولات مهم این بخش است.


وی گفت: یکی از بزرگترین مراکز لجستیکی را تحت عنوان لجستیک گلدایران در شورآباد، حدود ۱۲ هکتار در اختیار دارد که سیستم انبار آن هاب توزیع در کشور است.


به گفته زمانی، اعتماد مشتریان، بهره‌مندی از تجارب شرکای تجاری، خط تولید پیشرفته مطابق با استانداردهای جهانی، مدیریت کیفیت، تنوع در کانال‌های توزیع، تمرکز بر فروش آنلاین، بهره‌مندی از مدیران موفق بین‌المللی، بیمه لوازم خانگی و خدمات پس از فروش و متمایز از مزیت‌های رقابتی ماست.


وی افزود: از دو سال گذشته بیمه لوازم خانگی را شروع کردیم و منجر به ایجاد بیمه آسایش شد که از ماه قبل به صورت سراسری اجرا شده است. این طرح مکمل گارانتی است.


زمانی گفت: حدود ۹۰درصد بهای تمام شده شرکت متعلق به مواد مستقیم مصرفی است که از مهمترین دلایل آن نیز میتوان به وارداتی بودن عمده محصولات مصرفی اشاره کرد حدودا معادل ۱۰ مواد مستقیم از تامین کنندگان داخلی تامین میشود ، ۹۰ درصد باقی مانده باید از سایر ،امارات چین و ترکیه اشاره کرد.


وی گفت: از عمده کشورهای تامین کننده می توان به عمده مواد اولیه شرکت با نرخ ثابت دلاری از شرکتی مستقر در دبی را تهدید نمی کند. تامین می شود؛ که از این جهت نگرانی بابت تامین مواد اولیه شرکت سربار معمولا چیزی حدود ۸درصد از بهای تمام شده شرکت را تشکیل می دهد که بزرگترین بخشهای آن نیز هزینه استهلاک حقوق و دستمزد و سایر هزینه ها می باشد.


در ادامه محسن رفیعی مدیر کارخانه گفت: دو سایت تولیدی در شهرک صنعتی کاسپین و منطقه اقتصادی سیرجان داریم و مشارکت در توسعه تولید داخلی، کارآفرینی جوانان و توسعه جی پلاس مهم‌ترین اهداف ما هستند.


وی افزود: مساحت کارخانه سیرجان ۱۵ هکتار و کاسپین ۵ هکتار است و محصولات یخچال و تلویزیون در کارخانه سیرجان تولید می‌شود.


وی افزود: زیر دو درصد از فروش کل هلدینگ به صورت آنلاین است.


رفیعی گفت: علی رغم وجود تحریم‌ها با تلاش واحدهای مهندسی توانستیم لباسشویی را بومی‌سازی کنیم. از طریق برند جی پلاس لباسشویی در سایز ۸ و ۹ کیلویی تولید کردیم.در تامین داخلی سازی قطعات به ۶۵ درصد رسیدیم.


علی هاشمی معاونت توسعه کسب و کار و عضو هیات مدیره نیز در ادامه توضیح داد: اولین گام تولید با تولید تلویزیون در سیرجان برداشته شد و با وجود محدودیت‌هایی که برای تهیه زمین در شهرک کاسپین بود زمینی در جوار شهرک خریداری کردیم. کاربری زمین از زراعی به تجاری تغییر یافت.


وی گفت: مجوزهای لازم از جمله ستاد تسهیل و محیط زیست اخذ شده‌اند. شهرک کاسپین از معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصد، بین ۱۳ تا۲۰ سال برخوردار است.


به گفته وی، با تفاهم‌نامه ای که اخیرا امضا شد و تغییر کاربری زمین به تجاری، زمین خریداری شده مشمول قوانین شهرک‌های صنعتی محسوب شد که نقطه عطفی در فعالیت‌های ماست.


هاشمی خاطر نشان کرد: طرحی در چند فاز اجرایی در دست اقدام است و در خصوص تامین مالی قول‌های خوبی به ما داده شده است. اطلاعات در این خصوص در کدال افشا خواهد شد.


وی گفت: تامین قطعات از خارج و تامین مالی از چالش‌های ماست. اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی این چالش‌ها را پشت سر بگذاریم به برنامه تولیدی به موقع می‌رسیم و مشکلی در فروش نداریم.


هاشمی گفت: به خاطر شرایط ارزی که وجود دارد هیچکدام از بازارهای کشور به شرایط قبل باز نخواهد گشت. پیش‌بینی می‌کنیم که در صورت واردات از خارج، تولیدات داخلی و خارجی به صورت مکمل هم خواهند شد. اگر واردات صورت بگیرد به عنوان فرصت از آن استفاده می کنیم و ما هم در این حوزه فعال خواهیم شد.


به گفته وی، آزادی یا ممنوعیت واردات مشمول همه خواهد شد. در صورت آزادی، ما آن را به صورت فرصت تلقی خواهیم کرد. با وجودی که قبلا صرفا یک شرکت تجاری بودیم و پس از آن به شرکت تولیدی تبدیل شدیم کاملا این ظرفیت را داریم.


زمانی در پاسخ به سوال تحلیلگران گفت: تعرفه واردات قطعات از ۵ درصد تا ۱۵ درصد است و البته با توجه به نیاز داخل برنامه ای برای صادرات نداریم.


وی ادامه داد: متوسط نرخ ارز در اواخر سال گذشته ۲۵هزار تومان افتاده است. دلار ۲۸۵۰۰ دریافت نمی‌کنیم.


زمانی تصریح کرد: پیش‌بینی فروش امسال ۸ هزار میلیارد تومان است. برای ارتقای عملیات آتی، منابع مالی تامین است و مشکلی نخواهیم داشت. توزیع حداقل سود در مجمع و تامین مالی از روش‌های مختلف، امکان تامین منابع را برای ما فراهم کرده است.


وی گفت: زمین جدید ارزش افزوده زیادی خواهد داشت. جزئیات این طرح بعد از تصویب از طریق کدال افشا خواهد شد.


وی با اشاره به اینکه به غیر از مایکرویو و ظرفشویی باقی محصولات مشمول قیمت‌گذاری هستند گفت: با وجود قیمت‌گذاری، نزدیک بودن تکنولوژی واحدها به هم، حاشیه سود شرکت‌ها در این صنعت خیلی زیاد نیست و حدود ۵درصد است.


وی تصریح کرد: شرکت با برنامه هایی که در اختیار دارد به سهامداران خود به عنوان شریک این اطمینان را می‌دهد که در بلند مدت انتظارات سهامداران به لحاظ سود سهام و انتظارات شرکت را به لحاظ برنامه های پیش رو برآورده کند.


عضو هیئت مدیره گلدیران در خصوص تخصیص ارز به شرکت گفت: ارز لوازم خانگی حدود درهمی ۱۰۸۰۰تا ۱۱۵۰۰ تومان است به نوعی ارز نیما به صنعت لوازم خانگی تعلق نمی‌گیرد.


وی گفت: ال جی شرکت مستقلی است و ارتباطی به گلدیران ندارد. در شرکت های بزرگ دنیا تغییراتی در تولیدشان اتفاق افتاده و شرکت ال جی سرمایه گذاری های زیادی در زمینه خودرو های برقی داشته و در آینده سرمایه گذاری هایشان به این سمت خواهد رفت.

انتهای خبر

0
0