سهم گلچین
1399/06/12
08:36
رئیس کمیسیون انرژی مجلس از بررسی طرح سهمیه بندی تمامی حامل‌های #انرژی با عنوان طرح "وان" و امکان فروش در بورس طی هفته آینده خبر داد. برای رسیدن به ...

رییس کمیسیون انرژی مجلس از بررسی طرح سهمیه بندی تمامی حامل‌های #انرژی با عنوان طرح "وان" و امکان فروش در بورس طی هفته آینده خبر داد. برای رسیدن به مصرف بهینه به جای آنکه صرفا بنزین سهمیه‌بندی شود باید اقدام به سهمیه بندی همه حامل‌های انرژی شامل برق، آب، گاز، بنزین، گازوییل، نفت سفید کرد . لذا برای تحقق این ایده ، طرحی جامع با عنوان طرح وان آماده شده اما هنوز به مرحله اعلام وصول نرسیده است. براساس این طرح به هر فرد، مقداری وان داده می‌شود. در واقع یارانه‌ای که دولت می‌خواهد به هر فرد دهد به شکل وان خواهد بود . به این صورت که یک فرد ماهانه ۵۰ وان دارد که می‌تواند آن را مصرف کند و باقی مانده وان را در بورس بفروشد.



رییس سازمان بورس گفت: با بررسی بازگشایی نماد کنتورسازی و آخرین وضعیت این شرکت ، مقرر شد اقدامات لازم توسط سازمان امور مالیاتی، بانک مرکزی و سازمان تامین اجتماعی تسریع شود. همچنین یکی از اعضای شواری عالی بورس به عنوان نماینده ویژه انتخاب شد تا در کنار سازمان بورس، پیگیر بازگشایی هر چه سریع تر "#آکنتور" باشد .



#فولاد مبارکه در عملکرد پنج ماهه ۲۱.۸ هزار میلیارد تومان درآمد محقق کرد که نسبت به دوره مشابه گذشته ۳۳ درصد رشد داشته است.



"#وپخش" اعلام کرد: قبل از برگزاری مجمع فوق العاده سرمایه گذاری دارویی تامین در ۲ اردیبهشت ماه بابت افزایش سرمایه، شرکت داروپخش تعداد ۴۴۵ هزار سهم از سهام تیپیکو را دارا بوده که بر اساس مصوبات مجمع تعداد ۲۲۵ هزار سهم از محل سود انباشته شرکت تعلق می گیرد.



"#دقاضی" در نظر دارد سرمایه فعلی را از ۴۰.۵ به ۸۵ میلیارد تومان برساند. تامین مالی این شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی اعمال و صرف خرید ماشین آلات مورد نیاز خواهد شد. تیپیکو ۴۰.۸ درصد سهام این شرکت را در اختیار دارد.



#چادرملو با ارایه گزارش تولید و فروش مرداد و پنج ماهه سال جاری از شناسایی درآمد ۵.۱ هزار میلیارد تومانی خبر داد و با رشد ۲۸ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل روبرو شد.



"#کترام" اعلام کرد: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌های تولیدی و تاثیر آن بر بهای تمام شده محصولات و با عنایت به کشش بازار، نرخ فروش محصولات ۲۰ الی ۲۵ درصد از ۲۰ شهریور افزایش خواهد یافت. اثر افزایش نرخ فوق بر درآمدهای عملیاتی پیش بینی شده سال مالی منتهی به اسفند ۹۹ در گزارش سه ماهه بهار سال جاری حدود ۶ درصد است.

انتهای خبر

0
0