رمزارز نیوز
1402/03/18
15:53
هشدار برای کاربران کوین‌بیس! احتمال حذف رمزارزها از این صرافی چقدر است؟

مدیران کوین‌بیس اعلام کرده‌اند که شرکت آنها قصد ندارد پشتیبانی خود را از رمزارزها و خدماتی که در پروندهی… مطالعه مطلب ...

مدیران کوین‌بیس اعلام کرده‌اند که شرکت آنها قصد ندارد پشتیبانی خود را از رمزارزها و خدماتی که در پروندهی ادعایی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) مطرح شده است، پایان دهد.


کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در تاریخ ۶ ژوئن اتهاماتی را علیه کوین‌بیس مطرح کرد. این کمیسیون حداقل ۱۳ رمزارز که در کوین‌بیس لیست شده بودند، و همچنین خدمات استیکینگ این شرکت را به عنوان اوراق بهادار یا قراردادهای سرمایه‌گذاری شناسایی کرد.


با این حال، پائول گروال، رئیس دفتر حقوقی کوین‌بیس در تاریخ ۷ ژوئن در یک بیانیه به TechCrunch گفت:


هیچ برنامهای برای حذف هیچ یک از این دارایی‌ها نداریم.


همچنین، برایم آرمسترانگ، مدیر عامل کوین‌بیس، به Bloomberg گفت که این شرکت قصد ندارد خدمات استیکینگ خود را قطع کند و کارها به طور عادی ادامه خواهد داشت.


علی‌رغم تمام تلاش‌های انجام‌شده از سوی مدیران برای اطمینان دادن به کاربران مبنی بر ادامه وضعیت موجود، کوین بیس در گذشته رمزارزهایی را از صرافی خود حذف کرده است. قابل ذکر است که از سال ۲۰۲۱ این صرافی معامله XRP را متوقف کرده است و به صراحت به پرونده SEC علیه ریپل به عنوان دلیل این انتخاب اشاره می‌کند. در موارد مشابه، کوین‌بیس ارز بایننس یو اس دی (BUSD) را حذف کرده و الگوراند (ALGO) را از گزینه‌های استیکینگ خود کنار گذاشته است. به علاوه، کوین‌بیس در سال ۲۰۲۱ سیستم وام‌دهی (Lend) خود را به دنبال تهدیدهای حقوقی از سوی SEC خاتمه داد.


این قبیل تصمیمات و اقدامات، احتمالا در زمانی انجام شده است که نگرانی‌های نظارتی در حوزه رمزارزها وجود داشته است؛ اگرچه دلایل این حذف‌ها ممکن است به طور قطعی به رویدادهای نظارتی مرتبط نباشند.


اگرچه کوین‌بیس قصد حذف موارد ذکرشده از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) را ندارد، اما شعبه آمریکایی صرافی بایننس یعنی Binance.US که رقیب کوین بیس نیز هست، خبر حذف این موارد را اعلام کرده است. Binance.US در تاریخ ۵ ژوئن پس از دریافت اتهامات خود از سوی SEC اعلام کرده است که تعداد زیادی جفت ارز معاملاتی را حذف و معاملات OTC را به مدت مشخصی متوقف می‌کند. البته این موارد تا Binance.com، بخش جهانی این صرافی، گسترش نمی‌یابد.


انتهای خبر

0
0