بورس پرس
1401/09/21
14:42
"افران" یکی از نقد شونده ترین نماد‌های بازار سرمایه است / مزایا

مدیر صندوق درآمد ثابت افران گفت: افران جزو ۲ نماد برتر در بازار سهام از نظر میانگین ارزش معاملات و نقدشوندگی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، بهادر برهان با بیان اینکه صندوق درآمد ثابت افران از اواخر سال ۹۹ پذیره‌نویسی شد و با ۸ هزار میلیارد تومان دارایی تحت مدیریت در این مدت ۸۴ درصد بازدهی کسب کرده، گفت: افران از نظر بازدهی در میان صندوق‌های درآمد ثابت برتری داشت. فلسفه شکل گیری برخی صندوق‌های درآمد ثابت، مدیریت منابع موجود شرکت‌ها و مجموعه‌های حقوقی است اما فلسفه شکل‌گیری صندوق افران که توسط مجموعه‌ای خصوصی مدیریت می‌شود، رقابت است و مهمترین مزیت رقابتی آن بازدهی و نقد شوندگی است.


وی افزود: عملکرد سال‌های گذشته این صندوق نشان از بازدهی ۲۳ تا ۲۵ درصدی دارد. روند بازدهی افران هموار و روز شمار است یعنی این صندوق هر روز درصد مشخصی سود می‌سازد که با روزهای دیگر یکسان است و این مزیت امکان سرمایه‌گذاری حتی برای چند روز را فراهم می‌کند.


برهان ادامه داد: افران جزو ۲ نماد برتر بازار سهام از نظر میانگین ارزش معاملات است که حکایت از نقد شوندگی بالا دارد. افران همواره حداقل ۲۰۰ میلیارد تومان سفارش خرید انباشته دارد که همیشه توسط بازارگردان حفظ می‌شود. کارمزد معاملات بسیار پایین است. به صورتی که یک روز پس از خرید وارد مرحله سود می‌شود. همچنین ذخیره مثبت افران ۱.۲ تا ۱.۳ درصد و حدود ۹۰ میلیارد تومان است.


بر اساس این گزارش، صندوق‌های درآمد ثابت از ابزارهای نوین بازار سرمایه برای افراد کم ریسک است که می‌خواهند سود مشخص همانند سپرده بانکی داشته باشند اما اینگونه صندوق‌ها معمولا بازدهی بالاتری از سپرده‌های بانکی داشته و محدودیت‌های زمانی ماهانه یا سالانه برای سرمایه‌گذاری ندارند و بصورت روزانه با فعالیت در بازار سرمایه بازدهی کسب می‌کنند و نقد شوندگی بالایی دارند. صندوق درآمد ثابت افران از صندوق‌های تحت مدیریت مشاور سرمایه‌گذاری ترنج است که عملکرد قابل توجهی در مدت زمان فعالیت داشت.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0