آکادمی هلاکوئی
1400/10/10
10:50
خزانه های DAO در سال ۲۰۲۱ مقدار۴۰ برابر افزایش یافته است

مجموع ارزش ترکیبی خزانه‌ها یا دارایی‌های تحت مدیریت…

مجموع ارزش ترکیبی خزانه‌ها یا دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) برای استفاده از سازمان‌های مستقل غیرمتمرکز، بین ژانویه تا سپتامبر ۲۰۲۱(دی ۱۳۹۹ تا شهریور۱۴۰۰) حدود ۴۰ برابر افزایش یافته است.


طبق داده‌های پلتفرم آماری DAO DeepDAO، کل AUM خزانه‌های DAO لیست شده در این پلتفرم از حدود ۳۸۰ میلیون دلار در ژانویه به حداکثر ۱۶ میلیارد دلار در اواسط سپتامبر(اواخر شهریور) افزایش یافت.


466666666 300x251 - خزانه های DAO در سال 2021 مقدار40 برابر افزایش یافته است

مشارکت کاربران در DAO نیز در طول سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است، به طوری که تعداد کل اعضای DAO و دارندگان توکن در دسامبر(آذر) به حدود ۱.۳ میلیون رسیده است که نشان دهنده افزایش ۱۳۰ برابری از ابتدای سال است.


DeepDAO دائوها را برای صرافی غیرمتمرکز (DEX) یونی سواپ، BitDAO با هدف عمومی و پلتفرم استیکینگ مالی غیرمتمرکز Lido Finance به عنوان سه برتر از نظر ارزش کل خزانه با ۲.۹ میلیارد دلار، ۲.۴ میلیارد دلار و ۶۰۲ میلیون دلار رتبه بندی می کند.


یونی سواپ DAO تقریبا ۲۷۵۰۰۰ عضو دارد که می توانند روی نقشه راه پروژه رای دهند و حاکمیت بر DEX را حفظ کنند. یونی سواپ DEX غالب در طول سال ۲۰۲۱ بوده است و بر اساس داده‌های Dune Analytics، حجم معاملات بیشتری را نسبت به سایر DEXها به همراه داشته است.


Lido DAO بر پلتفرم خود حاکم است و به کاربران از طریق توکن LDO مبتنی بر اتریوم، حقوق حاکمیت اعطا می شود. Lido Finance نیز در سال ۲۰۲۱ رشد کرد و ارزش کل پلتفرم از ۱۲.۵ میلیون دلار در ابتدای ژانویه(اواسط دی) به ۱۱.۶۸ میلیارد دلار در اواخر دسامبر(اوایل دی) افزایش یافت. طبق داده‌های DeFiLlama، لیدو فایننس در حال حاضر به عنوان ششمین پلت‌فرم برتر دیفای از نظر TVL قرار دارد.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0