کوینیت
1399/11/23
16:20
بیت کوین در خزانه‌داری بانک‌های مرکزی جایی نخواهد داشت

کریستین لاگارد که موضع مخالفت با بیت کوین و دیگر رمزارزها را در پیش گرفته است، در مصاحبه‌ی مطبوعاتی اخیر خود سناریوی افزوده شدن بیت کوین به ذخایر بانک‌های مرکزی را رد کرد

نکات برگزیده مطلب سرمایه‌گذاری اخیر شرکت تسلا در بازار رمزارزها موجی از امیدواری نسبت به گسترش استفاده از رمزارزها را به همراه داشته است. بسیاری از طرفداران رمزارزها معتقدند که در نهایت بانک‌های مرکزی از این دارایی به عنوان روش ذخیره‌ی دارایی‌ها استفاده خواهند کرد. اما کریستین لاگارد(Christine Lagarde)؛ رئیس بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا ورود بانک‌های مرکزی به بازار بیت کوین را «دور از ذهن» ارزیابی کرده است.

بیت کوین به یکی از ذخایر بانک‌های مرکزی تبدیل نخواهد شد

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر(Business Insider)، رئیس بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا که در گذشته یکی از منتقدان رمزارزها محسوب می‌گردید، در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار داشت که سناریوی استفاده از بیت کوین به عنوان ذخایر بانک‌های مرکزی کاملا دور از ذهن به‌نظر می‌رسد.


وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران افزود:


خیلی بعید به‌نظر می‌ر‌سد و من در پاسخ خواهم گفت پاسخ این سوال کاملا بدیهی است. Christine Lagarde



کریستین لاگارد(Christine Lagarde) اعلام کرد که همه‌گیری ویروس کووید ۱۹ موجب شده است تا ساخت ارز یوروی دیجیتالی به واقعیت نزدیک‌تر گردد و امکان تحقق آن نیز در طول چهار سال آتی وجود دارد. بر اساس گزارش پیشین کوینیت، لاگارد معتقد است که ارز دیجیتالی بانک‌های مرکزی(CBDC) باید به صورت مکمل ارزهای رایج(و نه جایگزین آن‌ها) منتشر شود. وی اظهار داشت که ارزهای دیجیتالی بانک‌های مرکزی را می‌توان به عنوان جایگزین رمزارزهایی همانند بیت کوین و اتریوم منتشر کرد.


مخالفت رئیس بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا با رمزارزها

لاگارد که در نوامبر ۲۰۱۹ به سمت ریاست بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا منصوب شده است، در گذشته نیز رویکرد مخالفت با بیت کوین و دیگر رمزارزها را در پیش گرفته بود. وی در ماه ژانویه بیت کوین را بدون ارزش ذاتی و تنها روشی برای کسب منفعت ارزیابی کرده که از آن برای پولشویی استفاده می‌شود. لاگارد در همین زمان خواستار همکاری مشترک در مقیاس جهانی برای قانون‌گذاری رمزارزها شده است.


رئیس بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا معتقد است که رمزارزها ریسک‌های متعددی را به همراه دارند و بیت کوین «تمامی ویژگی‌های پول را دارا نیست». وی همچنین انتشار رمزارزهای پایدار توسط شرکت‌های مختلف را نگران کننده توصیف کرده است. در همین زمان، وی از انتشار ارز دیجیتالی بانک مرکزی طرفداری کرده و اظهار داشت که یوروی دیجیتالی اهمیت بالایی دارد و می‌تواند شغل‌های جدیدی را نیز ایجاد کند.


در حالی که لاگارد از انتشار ارز دیجیتالی یورو پشتیبانی می‌کند، بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا حذف واسطه‌ها (بانک‌های تجاری و موسسات مالی) از طرح ارز دیجیتالی یورو و انتشار مستقیم آن را مطرح کرده است.


نظر شما نسبت به اظهارات اخیر رئیس بانک مرکزی اتحادیه‌ی اروپا نسبت به سرمایه‌گذاری بانک‌های مرکزی بر روی بیت کوین چیست؟ آیا در نهایت بانک‌های مرکزی جهان بیت کوین و دیگر رمزارزها را به روش ذخیره‌ی دارایی‌ها مورد استفاده قرار خواهند داد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.


انتهای خبر

0
0