کوینیت
1399/11/21
11:20
دومین رمزارز بزرگ بازار، در کانون توجهات سرمایه‌گذاران حقوقی قرار دارد

شرکت کوین شیرز در گزارش اخیر خود اعلام کرد که ۸۰ درصد منابع مالی سرمایه‌گذاران حقوقی در طول یک هفته‌ی گذشته به بازار اتریوم سرازیر شده است

نکات برگزیده مطلب همانطور که انتظار می‌رفت بازار صعودی اخیر رمزارزها شرایط کاملا متفاوتی دارد و به شدت از فعالیت سرمایه‌گذاران حقوقی در این حوزه تاثیر پذیرفته است. شرکت مدیریت سرمایه‌ی کوین‌شیرز(CoinShares) اخیرا هجوم سرمایه‌گذاران حقوقی(شرکت‌ها، موسسات مالی و صندوق‌های سرمایه‌گذاری) را به بازار رمزارزها گزارش کرد. در این گزارش به ورود سیل نقدینگی به بازار اتریوم اشاره شده است.

سیل نقدینگی سرمایه‌گذاران حقوقی به بازار اتریوم سرازیر شده است

بر اساس گزارش اخیر شرکت مدیریت سرمایه‌ی کوین‌شیرز(CoinShares) در طول هفته‌ی گذشته(پیش از راه‌اندازی بازار قرارداد‌های آتی در بورس شیکاگو ) ۲۴۵ میلیون دلار از سوی سرمایه‌گذاران حقوقی به بازار رمزارزها سرازیر شده است و ۸۰ درصد آن(معادل ۱۹۵ میلیون دلار) در بازار‌های مبتنی بر رمزارز اتریوم سرمایه‌گذاری شده است.


بر اساس این گزارش، از ابتدای سال ۲۰۲۱ میلادی تاکنون ۲/۰۲ میلیارد دلار نقدینگی به بازار بیت کوین وارد شده است که ۴۱/۹ میلیون دلار آن در طول هفته‌ی گذشته اتفاق افتاده است. این گزارش نشان می‌دهد که تنوع سرمایه‌گذاران در بازار بیت کوین افزایش یافته است. در حقیقت بخش کوچکی از سرمایه‌گذاران رویکرد خرید و فروش را در پیش گرفته‌اند و اغلب آن‌ها ترجیح می‌دهند رمزارزهای خریداری شده را برای طولانی مدت نگه‌داری کنند.


نمودار هفتگی فعالیت حقوقی‌ها

نمودار هفتگی ورود/خروج دارایی سرمایه‌گذاران حقوقی به/از بازار رمزارزها ما معتقدیم که سرمایه‌گذاران به دنبال تنوع‌بخشی به سبد سرمایه‌گذاری خود هستند و آگاهی آن‌ها نسبت به اصول بنیادین شبکه‌ی اتریوم نیز در حال افزایش است. از زمان افزایش قیمت بیت کوین به بیشینه‌ی پیشین خود(در هشتم ژانویه‌ی ۲۰۲۱) حجم کمی از دارایی‌ها به این بازار سرازیر شده است(۴۲ میلیون دلار).


از زمان شروع سال ۲۰۲۱ میلادی تاکنون و تنها در طول شش هفته ۲/۶ میلیارد دلار از سوی سرمایه‌گذاران حقوقی به بازار خرید و فروش رمزارزها سرازیر شده است(معادل ۳۹ درصد از حجم سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران حقوقی در سال ۲۰۲۰ به ارزش ۶/۷ میلیارد دلار).


گری اسکیل بزرگترین سرمایه‌گذار حقوقی بازار رمزارزها

گری‌اسکیل با در اختیار داشتن ۳۳/۴ میلیارد دلار دارایی، بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری بازار رمزارزها محسوب می‌شود. در این میان، ارزش دارایی‌های اتریوم در این صندوق به ۵ میلیارد دلار(۱۵ درصد از دارایی‌های گری اسکیل) رسیده است که پایه‌ی اوراق گری اسکیل اتریوم تراست(Grayscale Ethereum Trust) را تشکیل می‌دهند.


با این وجود اوراق بیت کوین تراست(Bitcoin Trust) ۸۲ درصد از دارایی‌های صندوق گری اسکیل را تشکیل می‌دهد و همچنان بخش بزرگی از دارایی‌های منتشر شده توسط این صندوق را شامل می‌گردد.


بسیاری از سرمایه‌گذاران انتظار داشتند که در پی راه‌اندازی بازار مبادلات قرارداد‌های آتی در بورس شیکاگو سقوط قیمت اتریوم در بازار مبادلات نقدی(به‌طور مشابه با سقوط بیت کوین در سال ۲۰۱۷) تجربه شود، اما معامله‌گران شرایط کاملا متفاوتی را تجربه کرده‌اند.


نظر شما نسبت به گزارش اخیر کوین شیرز پیرامون تحولات اخیر بازار رمزارزها چیست؟ آیا بازار رمزارزها به واسطه‌ی حضور سرمایه‌گذاران حقوقی شرایط کاملا متفاوتی را در این رالی صعودی تجربه خواهد کرد؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.


انتهای خبر

0
0