رمزارز نیوز
1401/06/22
12:00
تاریخ راه‌اندازی فورک اثبات کار اتریوم اعلام شد!

پس از گذشت چند هفته از معرفی EthereumPoW، یک نسخه اثبات کار فورک‌شده از شبکه اتریوم، تیم توسعه‌دهنده این شبکه… مطالعه مطلب ...

پس از گذشت چند هفته از معرفی EthereumPoW، یک نسخه اثبات کار فورک‌شده از شبکه اتریوم، تیم توسعه‌دهنده این شبکه جدید سرانجام اعلام کرده که هارد فورک خود را پس از اجرای به‌روزرسانی ادغام (Merge)، در ۱۵ سپتامبر راه‌اندازی خواهد کرد.


این تیم در توییتی گفته است:


زمان دقیق ۱ ساعت قبل از راه‌اندازی با یک تایمر شمارش معکوس اعلام شده و همه چیز از جمله کد نهایی، باینری‌ها، فایل‌های پیکربندی، اطلاعات گره‌ها، مرورگر بلاکچین و غیره، پس از پایان این زمان، عمومی خواهد شد.


به‌روزرسانی ادغام اتریوم که قرار است این هفته اجرا شود، الگوریتم اجماع شبکه را از اثبات کار به اثبات سهام تغییر خواهد داد. به این ترتیب، نیاز به عملیات انرژی‌بر استخراج نیز از بین خواهد رفت. این حرکت باعث ایجاد شکاف در اکوسیستم اتریوم شده؛ زیرا ماینرها – که مایل به صرف‌نظر از منبع درآمد خود نیستند – پیشنهاد فورک اتریوم یا شروع به استخراج در سایر بلاکچین‌ها را مطرح کرده‌اند.


طبق گزارش‌ها، برای اطمینان جابه‌جایی موفقیت‌آمیز chainID (شناسه‌ای منحصربه‌فرد برای تمایز بین بلاکچین‌ها)، شبکه فورک‌شده ۲۰۴۸ بلاک خالی پس از بلاک ادغام شروع به کار خواهد کرد. این موضوع همچنین از ایجاد بلاک‌های تکراری در ETH و ETHW جلوگیری می‌کند.


چندین صرافی از جمله Poloniex، Bitfinex و Coinbase، به ETHW فورک‌شده واکنش مثبت نشان داده و یا حتی آن را لیست کرده‌اند. در این میان اما، برخی از فعالان صنعت کریپتو، از جمله ایگور آرتامونوف (Igor Artamonov)، توسعه‌دهنده اتریوم کلاسیک، با راه‌اندازی شبکه EthereumPoW پس از ادغام مخالفت کرده‌اند. آرتامونوف می‌گوید:


این مانند از دست دادن ۹۰ درصد از شتاب در هنگام پرتاب است.


انتهای خبر

0
0