رمزارز نیوز
1402/12/17
14:00
قیمت سولانا با وجود مشکلات ازدحام در شبکه در حال فتح قله ۱۴۰ دلاری است!

قیمت سولانا (SOL) پس از یک اصلاح جزئی، بار دیگر در حال افزایش بوده و این ارز دیجیتال به دنبال شکستن مقاومت کلیدی ۱۴۰ دلاری است.


با وجود اینکه شبکه سولانا اکنون با مشکلات ازدحام ناشی از فعالیت معاملاتی بالا روبرو شده، قیمت این آلت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۷ درصد افزایش داشته و اکنون در محدوده ۱۳۸ دلار معامله می‌شود. ارزش بازار سولانا نیز با حدود ۴.۲۱ درصد افزایش به ۶۱.۴ میلیارد دلار رسیده است.


داده‌های ارائه‌شده توسط پلتفرم DeFiLlama نشان‌دهنده افزایش قابل‌توجه حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز در شبکه سولانا از ۳ تا ۶ مارس است. حجم معاملات برای چهار روز متوالی از ۲ میلیارد دلار فراتر رفته و در ۵ مارس، رکورد ۲.۸۵ میلیارد دلاری ثبت شده است. این افزایش فعالیت با افزایش تراکنش‌های درون زنجیره‌ای همزمان بوده و باعث ایجاد ازدحام در شبکه شده است.


در نتیجه این فعالیت‌ها، صرافی بایننس روز چهارشنبه ۶ مارس تصمیم به تعلیق موقت برداشت از شبکه سولانا گرفت.


بررسی نمودار سولانا و وجود کف و سقف‌های بالاتر آن، نشان از یک روند صعودی قوی دارد. علاوه بر این، همگرایی میانگین‌های متحرک و پیشی گرفتن میانگین‌های کوتاه‌مدت از میانگین‌های بلندمدت، تداوم علاقه معامله‌گران به خرید و احساسات مثبت را بیان می‌کند.


سولانا در این سطح با مقاومت کلیدی ۱۴۰ دلاری روبرو است و شکستن این مقاومت می‌تواند جرقه یک رالی جدید را بزند. از طرفی، سطوح حمایتی ۱۱۵ و ۱۰۴ دلاری نیز که قبلا به عنوان سکوی پرتاب قیمت عمل کرده‌اند، در این محدوده وجود دارند. نکته مهم این است که افزایش قیمت سولانا همراه با افزایش حجم معاملات بوده و این خود نشان‌دهنده مشارکت فعال بازار و تصویب چشم‌انداز مثبت است.


از طرفی، سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان به دنبال جایگزینی برای کارمزدهای بالا و ازدحام شبکه اتریوم هستند و مقیاس‌پذیری و مقرون‌به‌صرفه بودن سولانا، آن را به گزینه‌ای جذاب تبدیل می‌کند.


انتهای خبر

0
0