دنیای بورس
1402/08/21
16:06
پیش‌بینی بورس فردا ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / انتظار بازار سرمایه برای اخبار بودجه ۱۴۰۳

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با نوسانات ناچیز به کار خود پایان داد تا این موضوع نشان دهنده این وضع باشد که بازار همچنان تمایلی به ایجاد روند صعودی ندارد.

ارزش معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران در حوالی ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تثبیت شد و عدد شاخص همچنان در محدوده‌های ۲ میلیون و ۵۰ هزار واحدی قرار گرفته است. به جز نماد شستا اکثر بزرگان بازار همچون نماد فملی، شستا، اخابر، فولاد و نماد کگل و شپنا جز تاثیرگذاران منفی بازار روز جاری بودند و نکته جالب بازار امروز نماد اپال بود که توانست ۲۴۱ واحد شاخص کل را مثبت کند.


گروه انبوه سازی برای چندمین هفته متوالی همچنان جز سه گروه برتر بازار از منظر ارزش معاملاتی است و بعد از گروه خودرویی که ارزش ۲۸۸ میلیارد تومانی را به خود گرفته بود این گروه (انبوه سازی) توانست با ۲۴۳ میلیارد تومان در رتبه و جایگاه دوم قرار گرفته باشد.


روزنامه دنیای اقتصاد نوشت که قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در تهران در حال حاضر بر اساس رابطه دلاری، ۱۵۱۰ دلار است. به گفته این روزنامه این در حالی است که خرداد امسال این قیمت به ۱۶۰۹ دلار رسید که در طول دهه ۹۰، این رقم دلاری «بی‌سابقه» بوده است.


دنیای اقتصاد معتقد است که علت کاهش قیمت دلاری مسکن در تهران طی ۴ ماه گذشته به «تحولات در بازار دلار» و همچنین «تغییر رفتار تقاضای سرمایه‌ای مسکن» برمی‌گردد.


امروز در رسانه‌های بورسی خبری دست به دست می‌شد مبنی بر اینکه دولت در لایحه اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم پیشنهاد کرده مالیات اشخاص حقوقی از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد کاهش پیدا کند. خبرگزاری تسنیم هم نوشته است که وزارت نفت موافقت‌نامه صادر شده خود برای احداث «پتروشیمی میانکاله» را به دلیل عدم اخذ مجوز زیست محیطی و ناترازی گاز طبیعی در کشور ابطال کرد.


اما مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت عنوان کرده است که به احتمال زیاد سود سهام عدالت امسال هم مانند سال گذشته دومرحله‌ای واریز خواهد شد. ازطرفی هم از هفته گذشته سامانه سهام عدالت متوفیان آغاز به کار کرده و حدود ۳ هزار نفر مراجعه کننده داشته و سهام آنها تعیین تکلیف شده است.


پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز با اشاره به سرنوشت لایحه تسهیل تکالیف مودیان جهت اجرای «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان» در کمیسیون اقتصادی گفته است که این لایحه با هدف کمک به واحدهای صنفی جهت آماده شدن برای اجرای قانون و زمان بندی انجام فرایند کارپوشه‌های تخصصی برای واحدهای صنفی مدنظر قرار گرفته است. پیرو رایزنی با هیئت رئیسه مجلس، پیش بینی می‌کنیم تا ۱۰ روز آینده کار بررسی و رفع ایرادات این لایحه به اتمام رسیده و پس از اعلام نظر شورای نگهبان، از ابتدای آذرماه ابلاغ شود.


بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری نهایتا افت ۸۴۸ واحدی را به خود دید تا نشان دهد بازار چشم انتظار تصمیمات دولتی برای بودجه سال ۱۴۰۳ است که در این روزها در حال بررسی در هیئت دولت است. از منظر تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار که چند روزی است خود را به محدوده میانگین ۵۵ روزه خود رسانده است و در این محدوده‌ها متوقف شده است. این موضوع تا زمانی که با ارزش معاملاتی بالا همراه نشود نمی‌تواند به عنوان شکست اولین مقاومت بر سر راه شاخص کل از آن یاد کرد.


شاخص پس از روند نزولی اردیبهشت ماه در چند ماه گذشته روند خنثی را به خود گرفته است و شاخص همچنان پایین‌تر از سقف تاریخی خود قرار دارد. به نظر می‌رسد اهالی بازار سرمایه همچنان معتقد هستند که بازار در انتظار یک چاشنی برای شروع حرکت بلند مدت خود است و چیزی که در این بازار مشخص انتظار اهالی بازار سرمایه برای شیوه و نحوه تدوین بودجه سال ۱۴۰۳ است.


پیش‌بینی بورس فردا 22 آبان 1402 / انتظار بازار سرمایه برای اخبار بودجه 14030

انتهای خبر

0
0