همفکران
1400/09/09
21:09
#نمایشگاه_بورس 📌 به گزارش همفکران حسین بوستانی مدیرعامل اعتضاد غدیر گفت: ✅ نکته ای که در مورد غدیر سوال است ارزندگی این سهم است، ترکیب دارایی های...

#نمایشگاه_بورس



📌 به گزارش همفکران حسین بوستانی مدیرعامل اعتضاد غدیر گفت:


✅ نکته ای که در مورد غدیر سوال است ارزندگی این سهم است، ترکیب دارایی های آن از دو بخش پرتفوی بورسی و هلدینگ های مدیریت تشکیل شده است.



✅ در بخش پرتفوی بورسی صد هزار میلیارد تومان ارزش افزوده وجود دارد و در غیر بورسی ۹۰ هزار میلیارد تومان مازاد ارزش که در هلدینگ های مختلف پخش شده است.



✅ نفت‌و‌گاز پارسیان یکی از بزرگترین هلدینگ‌های مجموعه ما است که در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی فعالیت دارد و نقش کشوری و منطقه ای را ایفا می‌کند.



✅ در خصوص اوره ۷۲ درصد ظرفیت اوره کشور را دارد و ۷ درصد تولید جهان را تشکیل می‌دهد. چهارمین تولید کننده بررگ متانول در دنیا هستیم.



✅ در بخش غیربورسی نیز چند پروژه داریم همچون پتروشیمی دماوند، انرژی عسلویه و پتروشیمی کیان و…


پروژه کیان در واقع ۲/۹ میلیون تن الفین ظرفیت دارد و ۴۱ هزار میلیارد تومان پیش بینی هزینه سرمایه گذاری است که اذر ۱۴۰۳ به بهره بردای می‌رسد.



✅ ۴۱ درصد از پتروشیمی همت نیز متعلق به نفت و‌گاز پارسیان است و یک میلیون و صد هزار تن ظرفیت دارد.



✅ پالایشگاه سیراف در حوزه نفت وجود دارد که ۴۸۰ هزار تن میعانات گازی خواهد داشت و یک چهارم بزرگتر از نفت و گاز خلیج فارس خواهد بود.



✅ در خصوص برق و انرژی در سال ۹۰ ورود کردیم و ۲۳۰ مگاوات نیروگاه در دست احداث داریم.



✅ هلدینگی که پتانسل بالایی در جهش سودآوری خواهد داشت هلدینگ بین المللی صنایع و معادن غدیر است و در یک ماه اینده عرضه خواهد شد.



✅ فولا گل گهر در سال ۹۱ تاسیس شده و طرح توسعه ۳ میلیون تنی در دست اجرا دارد.




✅ هلدینگ ساختمان: مهم ترین هلدینگی که پا به عرضه گذاشته هلدینگ مالی غدیر است که در سال ۹۶ پایه ریزی شده و تنها دو شرکت در دل خود داشته که در سال ۹۹ تامین سرمایه دماوند نیز به این مجوعه اضافه شد، همچنین شرکت زرین پرشیا نیز به این مجموعه وصل شده است.



✅ در حال رایزنی با سازمان هستیم که یک کارگزاری نیز در دل این هلدینگ غدیر افتتاح خواهد شد.



Hamfekran.com


@Agahmoshaver

انتهای خبر

0
0