آکادمی هلاکوئی
1400/12/08
09:20
تسلط نهنگ ها بر شبکه آوه (AAVE) آنرا به یک سرمایه گذاری پرخطر تبدیل کرده است

معمولا وقتی یک توکن یا یک رمزارز رابطه…

معمولا وقتی یک توکن یا یک رمزارز رابطه تناتنگی با نهنگ ها داشته باشد، به دلیل ترس از دامپ های ناگهانی و پیش بینی نشده، سرمایه گذاری پرخطری تلقی می شود.


برخی از رمزارزهای خاص مانند پالیگان (MATIC)، چین لینک (LINK) و در این مورد، آوه (AAVE) ازجمله دارایی های رمزنگاری شده ای هستند که همیشه تعداد ثابت و قابل توجهی نهنگ دارند. به همین دلیل است که این توکن ها به یکی از برترین ارزهای رمزنگاری شده در جهان تبدیل شده اند.


با نگاهی به عملکرد AAVE و به ویژه، با توجه به افزایش ۱۵ درصدی آن طی ۲۴ ساعت گذشته، ممکن است به نظر برسد که این توکن دیفای (DeFi) در حال حاضر در موقعیت بهتری قرار گرفته است. ولی چشم انداز این ارز در بازه های بزرگتر چندان هیجان انگیز نیست.


در حال حاضر، ۱۳ نهنگ بر بازار AAVE تسلط دارد که در مجموع ۶۶ درصد از موجودی ۱۶ میلیونی این ارز را تشکیل می دهند. البته با وجود اینکه این نهنگ ها بیشترین میزان از موجودی در گردش این ارز را تحت کنترل دارند، بخش زیادی از آن برای مدتی دست نخورده باقی مانده است.


آدرس ها و موجودی تقسیم شده بر اساس مدت زمان نگهداری دارایی در آنها به ما نشان می دهد که AAVE در ماه اکتبر (مهر و آبان) شاهد ظهور هودل کننده های بلندمدت بوده است. این سرمایه گذاران بیش از یک سال است که دارایی AAVE خود را حفظ کرده اند. علاوه بر این، در حال حاضر، این هودل کننده ها حدود ۳۲.۷ درصد از کل آدرس های این شبکه را تشکیل می دهند.


این ۳۴.۲ هزار آدرس در مجموع حدود ۳.۸۷ میلیون AAVE را در خود جای داده اند و اکنون بیش از یک سال است که این دارایی در کیف پول این سرمایه گذاران قرار گرفته است. اما سوال اینجاست که آیا این موضوع ادامه دارد؟


به غیر از ۳.۸۷ میلیون AAVE که برای بیش از یک سال در این آدرس ها باقی مانده اند، ۱۰.۹۴ میلیون AAVE دیگر بین یک ماه تا یک سال در آدرس های دیگر نگهداری شده اند.


داده های ITB به ما نشان می دهد که از کل ۱۰۳ هزار آدرس AAVE، حدود ۸۲.۸٪ از آنها در حال حاضر روی ضرر هستند. اگرچه به نظر می رسد که شرایط فعلی بازار عامل این امر باشد، اما در واقعیت، این یک وضعیت پایدار و پیشرونده بوده است، نه یک اتفاق ناگهانی؛ در واقع، روند رو به کاهش سرمایه گذاران روی سود این شبکه از ۹۴ درصد ماه می ۲۰۲۱ (اردیبهشت) آغاز شده و هنوز متوقف نشده است.


این بدان معناست که آن دسته از دارندگان AAVE که این ارز را برای یک ماه یا بیش از یک سال نگه داشته اند، اوج ۶۲۹ دلاری آن را شاهد بوده اند. این درحالی است که اکنون AAVE برای شکست مقاومت ۱۴۰ دلاری تلاش می کند.


تنها دلیلی که بیشتر این هودل کننده ها همچنان دارایی خود را حفظ کرده اند، این است که روند کاهش قیمت هنوز ۶۶.۳۸ درصد بالاتر از سطح قیمت ثبت شده ژانویه ۲۰۲۱ (دی ۹۹) قرار دارد و تا زمانی که به همین منوال باقی بماند، این سرمایه گذاران قصد خروج از آن را نخواهند داشت.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: ambcrypto


انتهای خبر

0
0