بورس پرس
1401/12/01
09:16
معامله ۲۰ درصد از سهام سه بورس تهران، کالا و انرژی امکان پذیر شد

۲۰ درصد سهام سه شرکت بورس تهران، بورس کالا و بورس انرژی طبق مصوبه سازمان و با امکان انجام معامله به نماد اصلی انتقال یافت.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، پیرو بند ۶ صورت جلسه ۲۸ اردیبهشت هیات مدیره سازمان بورس ، ۲۰ درصد سهام از دو دسته کارگزاران بورس و نهادهای مالی بورس به بورس شامل "کبورس، نبورس" به "بورس" ، سه دسته نهادهای مالی بورس کالا، کارگزاران بورس کالا و تولید کنندگان بورس کالا به بورس کالا شامل "نکالا، اکالا، تکالا" به "کالا" و از دو دسته نهادهای مالی بورس انرژی و فعالان بورس انرژی به سایر اشخاص بورس انرژی شامل "انرژی ۱، انرژی ۲" به "انرژی" انتقال یافت و انجام معامله این تعداد سهام در نمادهای مذکور امکان پذیر است.


بر اساس این گزارش، شورای‌عالی بورس سقف ۲۰ درصدی برای انتقال سهام تعیین کرده است. در مرحله نخست، ۵ درصد انتقال یافت و تا پایان سال و با توجه به شرایط بازار بصورت تدریجی به این میزان تا سقف فوق، افزوده می‌شود. این طرح براساس دو ضرورت اصلی است. نخست، افزایش نقدشوندگی سهامی که نزد نهادهای مالی است و دوم، عمق‌بخشی بیشتر به بازار نماد اصلی. با افزایش تعداد سهام در نماد اصلی، شناوری آن نماد نیز افزایش می‌یابد و سهم روان‌تر معامله خواهد شد. چنانچه انتقال ۲۰ درصدی سهام صورت پذیرد، موضوع محدودیت تملک ۲.۵ درصدی که در ماده ۵۴ قانون بازار تاکید شده بصورت روزانه توسط بورس بررسی و کنترل خواهد شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0