خصوصی ثروت آفرین فیروزه
1401/03/25
00:00
امضای قرارداد سرمایه‌گذاری صندوق ثروت در شرکت کشت و صنعت زرند

امضای قرارداد سرمایه‌گذاری صندوق ثروت در شرکت کشت و صنعت زرند




رضا یارمحمدی عضو کمیته سرمایه­ گذاری «صندوق خصوصی ثروت آفرین فیروزه» در تشریح این سرمایه‌گذاری اظهار داشت: سرمایه­ گذاری مذکور اولین سرمایه­ گذاری صندوق خصوصی ثروت­ آفرین فیروزه در یک شرکت سرمایه ­پذیر محسوب می­شود و پیش از این منابع مالی حاصل از پذیره­ نویسی در اوراق بهادار با درآمد ثابت سرمایه­ گذاری شده بود.


وی اشاره داشت که مجموع این سرمایه گذاری ۸۶ میلیارد تومان معادل ۳۵٪ سهام شرکت کشت و صنعت زرند است که ۳۵ میلیارد تومان آن از طریق صندوق ثروت و مابقی توسط شرکت سرمایه گذاری ترغیب صنعت ایران از طریق افزایش سرمایه برای اجرای طرح توسعه شرکت، انجام شده است. لازم به ذکر است که شرکت سرمایه گذاری ترغیب صنعت ایران از جمله سهامداران ممتاز این صندوق محسوب می شود.


یارمحمدی با اشاره به اینکه اعضای کمیته سرمایه­ گذاری از ابتدای دوره پذیره ­نویسی تاکنون به دنبال یافتن فرصت­ های مناسب سرمایه­ گذاری در این حیطه بوده است، خاطرنشان کرد که طی این مدت، شرکت­ های متعددی توسط اعضای کمیته سرمایه­ گذاری مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت پس از آشنایی با شرکت زرند و بررسی­ های اولیه و با استناد به گزارش­ های کارشناسان صندوق و همچنین گزارش کارشناسی اشخاص ثالث برای ارزش‌گذاری و در نهایت با موافقت مدیر صندوق، تصمیم بر این شد تا صندوق ثروت در شرکت کشت و صنعت زرند (سهامی خاص) به میزان ۳۵ میلیارد تومان سرمایه­ گذاری نموده و سهم ۱۴/۲ درصدی شرکت یاد شده را تصاحب نماید. علاوه بر موارد ذکر شده، رشد پایدار، تیم قوی و منسجم، درآمدزایی مناسب در کنار چشم انداز روشن در شرکت کشت و صنعت زرند، از دلایل اصلی سرمایه­ گذاری در این مجموعه بوده است.



یارمحمدی توضیح داد: شرکت کشت و صنعت زرند با در اختیار داشتن امکانات مدرن و تکنولوژی­ های پیشرفته به عنوان تامین­ کننده اصلی نشاسته­ های اصلاح شده و افزودنی­ های غذایی برای مصرف کنندگان این محصولات شناخته می­شود و قصد دارد به کمک منابع مالی جذب شده از صندوق به توسعه و تکامل شرکت در جهت رسیدن به اهدافی از جمله افزایش ظرفیت تولید و توسعه­ ی محصولات اقدام نماید.


وی در خصوص این سرمایه­ گذاری خاطرنشان کرد که تزریق منابع مالی به شرکت زرند مسیری تازه در دیگر سرمایه­ گذاری­ های این صندوق در حوزه­ های تعریف شده به حساب می­ آید.


عضو کمیته سرمایه­ گذاری صندوق ثروت در پایان اظهار داشتند که اعضای کمیته تمام تلاش خود را در جهت رشد و رسیدن به موفقیت­ های آتی در این مجموعه سپری خواهند کرد.


لازم به ذکر است که صندوق سرمایه­ گذاری خصوصی ثروت آفرین فیروزه با نماد (ثروت) در اسفند ماه سال ۹۹ مجوز پذیره ­نویسی خود را از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت نموده است.




انتهای خبر

0
0