سنا
1401/06/15
09:34
کاهش نمادین تولید نفت اوپک پلاس

قیمت نفت در ابتدای معاملات امروز سه‌شنبه کاهش یافت؛ این کاهش، رشد ۳ درصدی جلسه گذشته را خنثی کرد. این در حالی است که توافق اوپک پلاس برای کاهش تولید ۱۰۰ هزار بشکه‌ای در روز در ماه اکتبر به‌عنوان یک حرکت نمادین برای جلوگیری از افت اخیر بازار تلقی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از سی ان بی سی، در معاملات روز گذشته، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۳ سنت معادل ۰.۳ درصد کاهش به ۹۵ دلار و ۴۴ سنت در هر بشکه رسید.


قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز در روز دوشنبه به ۸۹ دلار و ۱۳ سنت در هر بشکه رسید و افزایش ۲.۲۶ دلار معادل ۲.۶ درصد نسبت به پایان معاملات روز جمعه را به ثبت رساند.


سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش به رهبری روسیه، که با هم اوپک پلاس نامیده می‌شوند، پس از ابراز نگرانی عربستان سعودی و دیگر اعضا درباره کاهش قیمت‌ها از ماه ژوئن با وجود عرضه محدود، تصمیم گرفتند، میزان تولید را کاهش دهند.


به باور برخی از تحلیلگران، از آنجا که اوپک پلاس نتوانسته است به اهداف تولید خود برسد، این کاهش بیشتر نمادین خواهد بود. این تحلیلگران به‌ویژه پس از اعلام عربستان سعودی مبنی بر تقویت قیمت‌ها، انتظار این توافق را نداشته‌اند.


تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی می‌گویند: «این حرکت نشان می‌دهد که آنها همچنان درباره حمایت از قیمت‌ها جدی هستند، علی‌رغم این واقعیت که این کاهش تاثیر کمی بر پویایی عرضه/تقاضا در کوتاه‌مدت خواهد داشت.»


قیمت نفت و طلا در معاملات امروز


به گزارش سنا از سی ان بی سی، قیمت نفت برنت در معاملات امروز، سه‌شنبه، ۶ سپتامبر، در ساعت ۹:۲۰ به وقت تهران، با کاهش ۰.۶۹درصدی در هر بشکه، ۹۵.۰۵ دلار معامله شد.


قیمت نفت خام آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) نیز تا لحظه تنظیم گزارش، افزایش ۲.۱۱ درصدی را به ثبت رساند و در هر بشکه، ۸۸ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.


طلا نیز تا لحظه تنظیم این گزارش، افزایش ۰.۳۵ درصدی را تجربه کرد و هر اونس طلا به قیمت یک هزار و ۷۲۸ دلار و ۵۰ سنت معامله شد.


نقره نیز با افزایش ۱.۶۴ درصدی، ۱۸ هزار و ۱۷۵ دلار معامله شد.


انتهای خبر

0
0