بورس پرس
1399/11/29
08:58
شرط افزایش تولید ۵۰ درصدی ایران خودرو و ساپیا و آخرین رقم طلب قطعه سازان

رییس انجمن نیرو محرکه و قطعه‌سازان با اشاره به طلب ۴۰ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان، شرط تحقق افزایش ۵۰ درصدی تولید ایران خودرو و ساپیا را تامین مالی ۲۷ هزار میلیارد تومانی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمد رضا نجفی‌منش با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای تخصیص ۱۵ هزار میلیارد میلیارد تومان به ایران خودرو و سایپا ( شامل ۵ هزار میلیارد وام و ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق گام به ایرنا گفت : حتی در صورت تحقق این دو قم ، صنعت خودرو برای جبران کسری و تحقق هدف افزایش ۵۰ درصدی تولید به ۱۲ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز دارد


وی ادامه داد: پرداختی‌های روز قطعه‌سازان متوقف و به اسفند و بعد از دریافت وام ۵ هزار میلیارد تومانی وعده داده شده که حتی در صورت تحقق این وعده ، شامل بخش کوچکی از نیاز مالی قطعه‌سازان است . چرا که مطالبات قطعه‌سازان و زنجیره تامین خودرو به بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان رسیده و فقط ۱۰ هزار میلیارد تومان تعیین تکلیف نشده است.


نجفی‌منش افزود: عاقلانه‌ترین اقدام برای صنعت خودرو ، آزادسازی قیمت ها یا حداقل اعمال قیمت های دستوری با با نظارت وزارت صنعت است . چون هیچ یک از اعضا شورای رقابت تخصص لازم در این صنعت را ندارند.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0