رمزارز نیوز
1400/12/14
15:49
آیا سرمایه‌گذاری روی مونرو در ۲۰۲۲ سودآور است؟

رمزارز مونرو (Monero) یکی از آلت کوین‌های محبوب و مطرح بازار رمزارزها به شمار می‌رود. به گزارش سایت بریو نیو کوین، مونرو نیز… مطالعه مطلب ...

رمزارز مونرو (Monero) یکی از آلت کوین‌های محبوب و مطرح بازار رمزارزها به شمار می‌رود.


به گزارش سایت بریو نیو کوین، مونرو نیز مانند دیگر رمزارزهای بازار کریپتوکارنسی (Crypto Currencies) با مشکلات زیادی مواجه شده است. سال ۲۰۲۲ تاکنون سال خوبی برای بازار رمزارزها نبوده است.


افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و جنگ روسیه و اوکراین باعث کاهش ارزش این بازار شده است.


مونرو یک شبکه بلاک‌چینی است که برای ارائه شبکه بلاک‌چینی، بهتر از بیت کوین، پا به عرصه گذاشته است.


شبکه بلاک‌چینی (Block Chain Network) مونرو از لحاظ سرعت و هزینه کارمزد و حتی حریم خصوصی، بسیار بهتر از شبکه بیت کوین عمل کرده است. ردیابی تراکنش‌های انجام شده بر بستر شبکه بلاک‌چینی مونرو تقریبا محال است!


بزرگ‌ترین ویژگی شبکه بلاک‌چین مونرو، غیرقابل ردیابی بودن آن است. برای مثال همین چند وقت پیش و درباره بیت کوین، فدرال رزرو اقدام به ردیابی یک تراکنش در شبکه بیت کوین کرد!


با این‌که این کار بسیار دشوار بود، اما فدرال رزرو توانست تا گیرنده و فرستنده آن تراکنش را ردیابی کند.


به همین دلیل است که مونرو و دیگر رمزارزهایی که در زمینه حریم و خصوصی و امنیت کار می‌کنند، در بین افرادی که در دارک وب (Dark Web) فعالیت دارند محبوب‌اند.


مونرو مانند دیگر رمزارزها، تحت تاثیر شرایط بد بازار قرار گرفته است و ریزش زیادی را تجربه کرده است.


این رمزارز در می سال ۲۰۲۱ سقف تاریخی ۵۲۰ دلار را به ثبت رساند و این درحالی است که قیمت آن هم‌اکنون ۷۵ درصد کمتر از سقف تاریخی‌اش است!


دلایل زیادی بر کاهش قیمت مونرو تاثیرگذار بوده است، تورم بی سابقه آمریکا و جنگ روسیه و اوکراین از دلایل کاهش قیمت مونرو است.


همچنین احتمال بالای اجرای حمله ۵۱ درصدی به این شبکه بلاک‌چینی باعث ترس بسیاری از سرمایه‌گذاران شده است.


به طور کلی سرمایه‌‌گذاری در این رمزارز در حال حاضر ریسک زیادی دارد، به همین دلیل پیشنهاد تحلیل‌گران این است که برای سرمایه‌گذاری در این اکوسیستم، منتظر نشانه‌های صعودی بیشتری باشید.


انتهای خبر

0
0