بورس پرس
1399/07/01
12:32
آخرین وضعیت شرکت اخراج شده از بورس فارسیت دورود + کنتورسازی ایران

رییس سازمان صنعت و معدن استان لرستان و استاندار قزوین آخرین وضعیت دو شرکت اخراج شده از بورس فارسیت دورود و کنتورسازی ایران را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمدرضا صفی خانی رییس سازمان صنعت و معدن استان لرستان درباره آخرین وضعیت فارسیت دورود که سال ۹۱ از بورس اخراج و شهریور ۹۳ به بازار پایه نارنجی فرابورس منتقل شد در برنامه پایش گفت : با توجه به ظرفیت زیاد منطقه و مجاورت این کارخانه در سیمان دورود و بخش فولاد، سرمایه‌گذاری مجدد می‌تواند این شرکت بزرگ استان را فعال کند.


وی ادامه داد: جلساتی با سرمایه‌گذاران اصلی شرکت شامل شستا و فارس خوزستان و برای حل مشکل انجام شده است.


هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین هم درباره شرکت کنتورسازی که از ۱۳ شهریور ۹۵ با توقف نماد روبرو شده، توضیح داد: معضلات فراوان خصوصی سازی به تعطیلی این کارخانه انجامید ولی دولت ، مطالبات معوق کارگران کارخانه را پرداخت کرده و برگشت این شرکت به گردانه تولید دغدغه فعلی است.


وی افزود: پیگیری پرونده قضایی این کارخانه درحال پیگیری بوده و مالک آن در زندان است. برای حل مشکلات شرکت کنتورسازی هم مذاکراتی با بانک شده و با توجه به نام تجاری خوب این شرکت با بنیاد مستضعفان و بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام نیز مذاکراتی برای حل مشکلات انجام شده است.


براساس این گزارش، بعد از گزارش مدیرعامل "آکنتور" بازگشایی نماد در ۲۶ اسفند ۹۴ ، یکباره قیمت سهام از دو هزار به بیش از ۷۵۰۰ تومان رسید و پس از آن قیمت سهم کاهش یافت و به کمتر از پنج هزار تومان رسید و متوقف شد.


حسن قالیباف اصل رییس سازمان بورس هم ۱۲ شهریور درباره نتیجه جلسه شورای عالی بورس گفت: با بررسی بازگشایی نماد کنتورسازی و آخرین وضعیت این شرکت ، مقرر شد اقدامات لازم توسط سازمان امور مالیاتی، بانک مرکزی و سازمان تامین اجتماعی تسریع شود. همچنین یکی از اعضای شواری عالی بورس به عنوان نماینده ویژه انتخاب شد تا در کنار سازمان بورس، پیگیر بازگشایی هر چه سریع تر "آکنتور" باشد .


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0