تحلیل کاربردی هلالات
1402/08/07
09:01
#خوب_است_بدانیم_که یکشنبه 7 آبان 1) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار 86- 2) ارزش معاملات خرد 4.6همت 3) خالص معاملات کدها...

#خوب_است_بدانیم_که یکشنبه ۷ آبان



۱) نمره بازار در انتهای روز گذشته بر اساس کانال پایش بازار ۸۶-



۲) ارزش معاملات خرد ۴.۶همت



۳) خالص معاملات کدهای بزرگ حقیقی: منفی (همراستا با سایر حقیقی ها)



۴) بازده معادل بانکی اخزا با سررسید نزدیک به یک سال: ۲۳.۱٪



۵) وضعیت شاخص های اصلی بازار: جنگی 💀



۶) کانال پارسیس تحلیل به بررسی ارزش دلاری صنایع پرداخته است. گراف ها نشان می دهد در بسیاری از صنایع ارزش بازار حتی به قبل از سال ۱۳۹۷ بازگشته است!



۷) صنعت معدن نوشت "شاخص سهام در چین در هفته گذشته افزایش یافت. افزایش هزار میلیارد یوانی در بدهی دولت و افزایش نسبت کسری بودجه دولت به GDP به عدد ۳.۸ درصد، همگی نشان از سیاست انبساطی در کشور چین به منظور عبور از بحران دارد."



۸) نفت ما نوشت "نوروزی که پیش از این سرپرست ستاد اجرایی بود خود را برای هدایت شستا آماده می کند."



۹) نفت گاز پتروشیمی نوشت "در حالی که ایران طی سال های اخیر به طور متوسط در هر ماه ۵۰۰ تا ۹۰۰ میلیون مترمکعب گاز به ترکیه صادر کرده اما در ماه جولای ۲۰۲۳ برابر با تیرماه امسال صادرات گاز ایران به ترکیه صفر بوده و در ماه اوت ۲۰۲۳ برابر با مرداد امسال نیز تنها ۷۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی ایران به ترکیه صادر شده است."



۱۰) نفت گاز پتروشیمی در مطلبی اشاره کرد که پتروشیمی های شیراز، لردگان و مسجد سلیمان محصول اوره خود را در محدوده ۳۴۰-۳۵۰ دلار صادر کرده اند.



۱۱) آمارهای جدید کپلر نشان می دهد صادرات نفت خام ایران به چین در ماه جاری میلادی به رکورد جدید ۱.۸ میلیون بشکه در روز رسیده است.



۱۲) موسسه سیتی در یادداشتی اعلام کرد، قیمت نیکل در بورس فلزات لندن (LME) ممکن است به دلیل ریسک عرضه در اندونزی، تولیدکننده بزرگ و اتخاذ سیاست های پولی و مالی انبساطی بیشتر چین، به حدود ۲۰۰۰۰ دلار در هر تن افزایش یابد. (از آلیاژهای مورد استفاده در تولید فولادهای ضد زنگ است-هلالات)



۱۳) کامولیدی نوشت " ذخایر مس در انبارهای تحت نظارت بورس های اصلی ۱۲ درصد در هفته گذشته کاهش یافت و به ۳۷۰ هزار تن رسید، ۱۱ هزار تن در بورس لندن کاهش یافت در حالی که موجودی شانگهای با کاهش ۲۷ هزار تنی به پایین‌ترین حد در ۲ سال گذشته رسید."



۱۴) شاخص تورم هسته ایالات متحده ارزیابی ماه سپتامبر عدد واقعی ۰.۳٪ گزارش شد که از عدد قبلی بیشتر اما مطابق انتظارات بود. شاخص درآمد شخصی نیز عدد واقعی ۰.۳٪🔻گزارش شد که از انتظارات و عدد قبلی کمتر بود.



۱۵) اسرائیل، سفیر و مقامات سیاسی خود را از ترکیه فراخوانده است. در مقابل، روز گذشته اردوغان مدعی شد که آن ها را به جنایت جنگی متهم خواهد کرد. اسرائیل روزانه ۳۴۰هزار بشکه نفت از طریق کشورهایی نظیر آذربایجان و ترکیه وارد می کند.



۱۶) رئیس سازمان بورس می گوید " صندوق توسعه ملی بر اساس تعهد خود تا پایان سال شش‌هزار میلیارد تومان دیگر به بورس اوراق بهادار پرداخت خواهد کرد."



۱۷) شاخص بورس کشورهای منطقه همچون قطر، امارات و ترکیه همگام با شاخص بورس ایران افت های نسبتا سنگینی ثبت کردند. در ایران، شاخص کل افت اندکی داشته اما شاخص های هم وزن و آزادشناور با شتاب زیادی سقوط کردند.



۱۸) عملیات زمینی ارتش اسرائیل در سه جبهه بیت‌لاهیه، بیت‌الحانون و شرق کمپ بوریج (المغازی) در جریان است.

انتهای خبر

0
0