آکادمی هلاکوئی
1400/10/20
19:30
رئیس SEC درمورد اینکه اتریوم یک اوراق بهادار است یا نه، نظری نمیدهد

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس بورس و اوراق…

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، در جریان حضور روز دوشنبه خود در CNBC، از اظهار نظر در مورد اینکه آیا اتریوم یک اوراق بهادار ثبت نشده است یا خیر خودداری کرد.


“ما درباره هیچ پروژه ای دخالت نمی‌کنیم،و حتی درمورد یک شرایط احتمالی نیز صحبت نمی‌کنیم و از این طریق در مورد راه کارهای عمومی مشاوره حقوقی می‌دهیم.”


گنسلر می‌گوید که هزاران پروژه رمزارزی تلاش می‌کنند تا از مردم پول جمع کنند، اما برای آن ها مهم است که مجموعه‌ای از اطلاعات مرتبط را با سرمایه‌گذاران به اشتراک بگذارند. رئیس SEC همچنین از عدم انطباق در صنعت ابراز تاسف کرد و مدعی شد که پروژه‌های رمزارزها “در عین حال” که اوراق بهادار هستند، سعی می‌کنند به عنوان دارایی دیگری خود را جلوه دهند تا به دردسر ثبت نام در SEC گرفتار نشوند:


“متاسفانه، بسیاری از این افراد سعی می کنند بگویند “خب، ما اوراق بهادار نیستیم.” ما فقط چیز دیگری هستیم.”


گنسلر در طول دوران تصدی خود بارها از همین سوال طفره رفته است و ادعا می کند که SEC در مورد رمزارزهای خاص اظهار نظر نخواهد کرد. شکایت SEC علیه ریپل، که مدعی است توکن XRP یک اوراق بهادار ثبت نشده است، اکنون به سال دوم خود کشیده شده است.


منتقدان اغلب استدلال می‌کنند که SEC با فناوری‌های مدرن همگام نیست، زیرا تست Howey، یک آزمون تورنسل برای تعیین اینکه آیا یک توکن خاص یک اوراق بهادار است یا خیر، به می ۱۹۴۶ (اردیبهشت ۱۳۲۵) بازمی‌گردد.


گنسلر این استدلال را قبول نمی کند. به گفته رئیس SEC، توکن‌های رمزارزی جدید هستند، اما ایده اصلی جمع‌آوری پول از مردم و ارائه اطلاعات اولیه به آن‌ها باید باقی بماند. او ادعا می کند که ورود نوآوری به قوانین اوراق بهادار مهم است. “نقش ما در SEC این است که اطمینان حاصل کنیم که شما، عموم مردم، همچنان از حمایت های اولیه برخوردار هستید.”




این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: U.today


انتهای خبر

0
0